اصفهان دارای یک اکوسیستم خوب کارآفرینی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای یک اکوسیستم خوب کارآفرینی است، گفت: باید به آسیب شناسی این اکوسیستم پرداخته، عناصر آن را شناسایی کرده و زیرساخت های لازم را فراهم کرد.

به گزارش ایمنا، کوروش خسروی در برنامه «اصفهان، شهرکارآفرینی» اظهار کرد: با مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان کار خود را شروع کردم و از سال ۸۱ تا به حال در گیر مباحث کارآفرینی هستم و در حال حاضر نیز به عنوان دبیر جشنواره شیخ بهایی فعالیت دارم.

وی ادامه داد: با آشنایی ادبیات کارآفرینی متوجه شدم چقدر لذت برای تلاش در خلق ثروت وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای یک اکوسیستم خوب کارآفرینی است، عنوان کرد: این اکوسیستم باید مدیریت شده و تأثیراتی بر روی آن انجام گیرد تا باعث بهبود و ارتقاء کارآفرینی شود.

وی اضافه کرد: اصفهان به نسبت دیگر شهرهای ایران، شهر کارآفرینی است و به نظرم باید بانک ها از اکوسیستم کارآفرینی این شهر حذف شود؛ و پس از آن یک فعالیت نمایشگاهی بسیار منسجم برای کارآفرینان ایجاد کرده و به آنان اجازه دسترسی بیشتری به بازار داد.

خسروی با تاکید براینکه اتاق بازرگانی و مدیریت شهری اصفهان می توانند فعالیت بسیار خوبی در عرصه کارآفرینی داشته باشند، گفت: سرمایه خطر پذیر نیز باید در این زمینه به عنوان رکن اساسی کارآفرینی تأمین شود.

وی از فرهنگ خوب مردم اصفهان به عنوان یک عنصر مهم در عرصه کارآفرینی یاد کرد و افزود: پدران و مادران اصفهانی، فرزندان خود را با روحیه پشتکار و حمیت بالا تربیت می کنند و در همین راستا یکی از دلایلی که باعث شده کارآفرینان خوبی در این شهر پا به عرصه اقتصاد بگذارند همین فرهنگ خوب مردم شهر است.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه در ۱۰۰ سال اخیر کارآفرینان زیادی در اصفهان تربیت شده اند، بیان کرد: به همین منظور می توان الگوهای زیادی را در این زمینه به مردم معرفی کرد که در بین شهروندان اصفهانی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در آینده در سیستم مدیریت شهری باید به سمت اکوسیستم کارآفرینی حرکت کرده، در این زمینه باید به آسیب شناسی پرداخته، عناصر آن را مورد شناسایی قرار داده و زیرساخت های لازم را فراهم کرد.

خسروی تاکید کرد: باید در ادامه به سراغ  صنایع خاص رفته و آن را تقویت کنیم به عنوان مثال طرحی در شورای اسلامی شهر مطرح شد که مردم اصفهان به زودی بتوانند کسب و کارهایی را از انرژی خورشیدی راه اندازی کنند و به وسیله آن، برق تولید کرده و به وزارت نیرو بفروشند و یا گرمایش خانه های خود را تأمین کنند.

وی افزود: در حال حاضر بر روی توسعه صنایع خلاق متمرکز شده ایم چراکه یک منبع بسیار مناسب برای خلق ثروت به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شور و حال توسعه و فعال کردن اکوسیستم کارآفرینی برعهده جوانان شهر است، گفت: بزرگان شهر گفتمان سازی و تصویب قانون را برعهده دارند اماجوانان هستند که شرکت های نوپا را راه اندازی می کنند چراکه بار اصلی بر دوش آنان است.

وی خاطرنشان کرد: اکوسیستم کارآفرینی اصفهان شبیه درختی قدیمی و تناور است اما در حال حاضر تنها، سه چهار شاخه سرسبز درآن وجود دارد درحالی که این درخت می تواند حجم عظیم سبزینگی را تولید کند.

کد خبر 328244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.