تیم های اورژانس برای انتقال سریع مصدومان زلزله غرب کشور در فرودگاه اصفهان مستقر شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه بیمارستان های استان اصفهان در حال آماده باش کامل هستند و چند تیم اورژانس با اعلام آمادگی برای کمک رسانی به حادثه دیدگان در فرودگاه اصفهان مستقر شدند تا در صورت انتقال بیماران و مصدومین حادثه به استان امداد رسانی به هموطنان به سرعت انجام شود.

کیانوش جهانپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاکنون مصدومان و بیماران زلزله غرب کشور  برای درمان به استان اصفهان اعزام نشده اند، گفت: اکنون وضعیت پایدار است و آماده باش کامل اورژانس و بیمارستان ها در استان برقرار است.

جهانپور در مورد کمک رسانی اقلام دارویی به مناطق زلزله زده  گفت: تا این زمان اقلام دارویی مورد نیاز توسط  شرکت های دارویی، استان های مجاور و سازمان غذا و دارو انجام شده است و در صورت نیاز به اقلام دارویی بیشتر استان آمادگی کامل برای ارسال اقلام دارویی اورژانسی به مناطق غرب کشور  را دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز گزارشی از کمبود دارو و نیروی انسانی نداشته ام، اما این آمادگی وجود دارد تا به محض اعلام نیاز تیم های پشتیبانی به منطقه اعزام شوند.  

جهانپور ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه یک تیم ۲۰ نفره از کارشناسان فوریت های پزشکی و پرستاری اصفهان و ۱۰ کد اورژانس شامل ۲ عدد آمبولانس و خودروی پشتیبانی برای کمک رسانی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند. وی افزود: صبح دیروز در مرحله دوم نیروهای اعزامی به مناطق زلزله زده یک تیم ۴۵ نفره شامل ۱۰ متخصص پزشکی و ۳۵ نفر کارشناس و پرستار و کارشناس فوریت  های پزشکی به کرمانشاه اعزام شدند.

جهانپور با اشاره به ابلاغ برای ۴۵ نفر از نیرو های متخصص گفت: در صورت اعلام نیاز بلافاصله این افراد به مناطق غرب اعزام می شوند.

کد خبر 327790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.