کنترل خشم کودکان نیازمند افزایش دانش علمی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان: کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد مدار با رویکردی کاربردی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه شده است.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا قنبری با بیان اینکه خشم نوعی هیجان که نظام انسانی را در ابعاد مختلف مورد آسیب جدی قرار می دهد، افزود: شیوه ها و الگوهای گوناگونی برای کنترل و مدیریت خشم مطرح شده امانگاه رشد مدارانه به این هیجانراهگشای بسیاری از امور تربیتی برای والدین، مربیان و متولیان خواهد بود.

 قنبری گفت: با نگاه روشن بینانه و توجه به ظرفیت های وجودی کودک، کنترل مناسبی بر هیجانات خشم فرزندان و پیشگیری انجام می شود که این عمل نیازمند افزایش دانش علمی از فرآیندها و دوره های رشدی کودک است.

وی کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد مدار را دستاورد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان و خاطر نشان کرد: این کتاب با رویکردی کاربردی  حاصل  تلاش های علمی اندیشمندان و پژوهشگران در حوزه خشونت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه سخنان خود درباره کتاب گفت: این کتاب با هدف ارائه الگوی متناسب با ظرفیت رشدی کودک و نوجوان و با بهره گیری از بنیان های نظری و علمی در این زمینه با روش کاربردی تربیتی برای اولیا، مربیان و مبلغین تدوین شده است.

قنبری با اشاره به اینکه کتاب در چهار فصل طراحی گردیده است، ادامه داد: کلیات مبحث خشم و پیشگیری رشد مدار، ویژگی های دوران رشد، مداخلات پیشگیرانه برای کنترل خشم براساس مراحل رشد کودک از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب می باشند.

بگفته وی، ویژگی های دوره کودکی و مداخلات پیشگیرانه کودکی اول تا سوم در کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد مدار مورد بررسی قرار گرفته که توسط مجتبی خلیلی، کارشناس مطالعات جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تدوین شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بررسی خشم و جوانب آن را در گروه سنی مورد هدف از مباحث مهم کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد دانست و اذعان کرد: عوامل مختلفی در ایجاد خشم موثر هستند.

بررسی الگوی سیستمی پرخاشگری ناشی از علل زیستی، روانی، اجتماعی، محیطی، فردی فزون، کم مهارگری در افراد، سوابق زندگی، مصرف مواد و داروها، نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 327623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.