پایان خواب چندساله مسکن مهر در سمیرم/ پیشرفت ۹۰ درصدی چراغ امیدی برای مالکان

سمیرم- پروژه ساخت مسکن مهر در شهر سمیرم همزمان با سراسر کشور آغاز شد ولی متاسفانه با توجه به مشکلات فراوان موجود که در این مسیر تا به امروز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم پروژه های مسکن مهر سمیرم در سال ۱۳۸۴ با توجه به صحبت های بهروز پاکدل مدیر وقت مسکن مهر استان اصفهان در قالب ۶۰۵ واحد مسکونی طرح مهر در شهر سمیرم شروع به ساخت شد که متاسفانه مشکلات فراوان موجود در این مسیر باعث شد تا این پروژه در زمان مقرر به پایان نرسد و بسیاری از مردم که در این طرح ثبت نام کرده بودند آورده های خود را باز پس گرفته و از خرید این ساختمان ها انصراف دادند.

پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مردادماه ۹۴ طرح مسکن مهر سمیرم را یکی از ناموفق‌ترین و نافرجام ترین طرح‌های مسکن مهر استان اصفهان دانسته و گفت: پروژه ۳۳۳ واحدی مسکن مهر سمیرم با پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصد رها و راکد مانده است.

وی بیان کرد :با وجود اینکه در سال های گذشته شاهد مشکلاتی در مسکن مهر سمیرم بوده ایم خوشبختانه با تلاش مدیران شهرستانی و استانی این مشکلات رفع شده و بزودی شاهد اتمام این طرح هستیم.

محسن نیرومند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسان اصفهان در بازدیدی که از این خانه ها داشت، بیان کرد: موضوع مسکن مهر در بسیاری از شهرستان ها به اتمام و بهره برداری کامل رسیده اما در شهر سمیرم در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه بود که با تلاش های زیادی صورت گرفته حل و فصل شد.

وی همچنین با حضور در اولین جلسه هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران سمیرم اظهار کرد: بزودی اعضای هیأت موسس و دیگر مراحل اولیه تشکیل این شرکت انجام می شود.

نیرومند با اشاره به مزایای شکل گیری این شرکت برای توسعه منطقه بویژه دربخش کشاورزی و صنایع وابسته ادامه داد: لازم است حداقل نیم درصد از مردم شهرستان در این شرکت عضو شوند اما عضویت مردم تا ۱۰۰درصد اعضای حقیقی نیز می تواند محقق شود.

وی گفت: تمامی اداره ها و سازمان ها نیز می توانند بعد از تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران، مناقصه های طرح های مختلف خود اعم از عمرانی و غیر عمرانی را با ترک تشریفات به این شرکت واگذار کنند.

سیدمهدی قائم مقامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم نیز در بازدید مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از طرح های مسکن مهر سمیرم، عنوان کرد: ۱۸ واحد مسکن مهر محله مهدیه تحویل متقاضیان شده و ۵۰ واحد دیگر نیز در حال تحویل به مردم است.

وی می افزاید: در ۶۰ واحد باقی مانده نیز شاهد ۹۰درصد پیشرفت کار ساختمان های مهر هستیم.

قائم مقامی همچنین از پرداخت بدهی یک میلیاردی به پیمانکار سابق مسکن مهر خبر داد و گفت: با این وجود روند اتمام این طرح با سرعت بیشتری ادامه داشته و بزودی شاهد تکمیل ۱۰۰درصدی همه واحدهای مهر خواهیم بود.

مسکن مهر شهر سمیرم شامل  ۳۶ واحد در شرق سمیرم و ۱۰۵ واحد دیگر در محدوده مرحله اول شهرک آبشار قرار داشته که در مجموع یک پروژه ۱۴۱ واحدی به حساب می آید.

پروژه۳۳۳ واحدی مسکن مهر نیز که تا مرحله پی ریزی پیشرفت داشته به دلیل کم بودن سهم آورده متقاصیان، انصراف آنها و مشکلات عدیده دیگر به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اداره مسکن و شهرسازی فروخته و واگذار شد.

سمیرم افزون بر یکصد هزار جمعیت شهری، روستایی و عشایری، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری از شمال یاسوج واقع شده است.

گزارش از سید محمد مهدی قائم مقامی

کد خبر 327621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.