کدام آمریکایی بهتر است؟

شرایط ۲ حریف تدارکاتی اخیر ایران به گونه‌ای است که کمی سخت بتوان گفت کدامیک نسبت به دیگری محک جدی‌تری برای ملی‌پوشان محسوب می‌شوند.

به گزارش ایمنا، یکی از تفاوت‌های اردوی جاری تیم ملی با اردوی قبلی در این است که مرتبه پیش کاملاً مشخص بود از بین ۲ دیدار دوستانه با توگو و روسیه دومی به مراتب مهم‌تر و جدی‌تر است. در تأیید این ادعا، کارلوس کی‌روش هم در بازی با توگو بیشتر به نفرات ذخیره بازی داد و در دیدار برابر روسیه ملی‌پوشان اصلی را در ترکیب گذاشت. برای ۲ دیدار تدارکاتی اخیر تیم ملی اما نمی‌توان چنین تفکیکی قائل شد.

طبق رده‌بندی فیفا، ۲ تیم در حال حاضر وضعیت مشابهی دارند به این ترتیب که پاناما تنها ۲ پله بالاتر از ونزوئلا در رده چهل‌ و نهم جهان جای دارد. با این وجود، حریف هفته گذشته ایران یک برتری بسیار مهم نسبت به حریف پیش روی تیم ملی دارد و آن اینکه برخلاف ونزوئلا که موفق نشد در رقابت با ۹ تیم دیگر آمریکای جنوبی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را بگیرد، پاناما یکی از سه تیمی است که از منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب به جام جهانی روسیه صعود کرده است. با این وجود، اگر جمع ارزش ملی‌پوشان ۲ تیم در بازارهای جهانی ملاک مقایسه قرار بگیرد کفه ترازو آشکارا به سمت ونزوئلا سنگینی می‌کند. به عبارت دیگر، ونزوئلا بازیکنان به مراتب شاخص‌تری دارد اما برخلاف پاناما نتوانسته است مجوز حضور در روسیه را به دست آورد.

با توجه به اینکه پاناما در غیاب تعدادی از نفرات اصلی خود به مصاف تیم ملی رفت اگر ونزوئلا با تمام قوا  رو در روی ایران قرار بگیرد احتمالاً حریف چالش‌برانگیزتری خواهد بود.

اگرچه نمی‌توان با اطمینان گفت که کدامیک یک از ۲ حریف تدارکاتی ایران محک جدی‌تری برای شاگردان کی‌روش محسوب می‌شوند اما می‌توان مدعی شد که تیم ملی در سطح بالاتری از هر ۲ حریف قرار دارد.

کارلوس کی‌روش در دیدار با پاناما از ترکیبی از نفرات اصلی و ذخیره استفاده کرد. با توجه به آنچه گفته شد پیش‌بینی می‌شود که سرمربی تیم ملی در دیدار با ونزوئلا هم رویه مشابهی در پیش بگیرد.

کد خبر 327320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.