همایش بزرگ پیاده روی اربعین یک حرکت فرا مذهبی است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: همایش بزرگ پیاده روی اربعین یک حرکت فرا مذهبی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان  با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ دینی اسلامی اظهارداشت: کلیه اعمال و مناسک ما و رفتارها باید در جهت آموزه های اسلامی و فرهنگ دینی باشد تا خروجی آن به انسان سازی منجر شود.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ناظر اصلی بر اعمال خداوند است و اگر به این باور برسیم  ریا و گناه معنا ندارد.

وی  با تاکید بر ضرورت خودسازی افزود: زمین،  زمان و اعضا و جوارح ما همگی ناظر بر اعمال و کردار ما هستند و بر این اساس باید طوری حرکت کرد که خروجی انسان کامل باشد.

امام جمعه چادگان با قدردانی از شرکت گسترده مردم در برنامه های عزاداری محرم و صفر افزود: امیدواریم  این عزاداری ها منجر به افزایش وحدت، محبت، مروت و معرفت  شده باشد.

سلیمانی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی افزود:  متاسفانه آن طور که شایسته یک جامعه اسلامی است در زمینه مطالعه و کتاب خوانی آمار قابل افتخاری نداریم و این از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز هست.

وی ادامه داد:  والدین باید فرزندان خود را مانوس با کتاب تربیت کنند.

وی با بیان این که سیاست ها نیز باید مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد، افزود: دولت نیز باید در راستای تحقق این اقدام فرهنگی تلاش کند و کتاب را  به عنوان کالای فرهنگی در سبد مصرفی  مردم قرار  دهد.

امام جمعه چادگان ادامه داد: گاهی لازم است اعتبارات و هزینه ها در بخش مطالعه و کتاب خوانی مصرف شود و مدیر و مسئولی که از بودجه بیت المال صرف هزینه مبلمان اتاقش می کند فایده ای برای خدمت ندارد.

سلیمانی با تسلیت شهادت هشت نفر از مرزبانان کشور توسط تروریست های وابسته به استکبار افزود:  این که امروز کشور در امنیت کامل به سر می برد از اخلاص این عزیزان است.

امام جمعه چادگان با مروری بر رخدادهای منطقه نظیر استعفای حریری، حمله موشکی انصارالله به فرودگاه ریاض و جریان شاهزادگان سعودی از طرف دولت سعودی افزود: این اتفاقات  مسائل مهمی است و نشان از پیروزی مقاومت دارد.

سلیمانی افزود: دولت عربستان به دنبال تنش و آشوب در لبنان است که امیدواریم این توطئه ها همه خنثی شود.

امام جمعه چادگان با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی گفت: این همایش  با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از ۸۰ کشور جهان  یک تجمع فرا مذهبی است.

وی ادامه داد: این  همایش مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد  بود.

سلیمانی با بیان این که اربعین همراه خودش حماسه و ایثار و فداکاری دارد افزود: این همایش یک پیاده روی ساده نیست بلکه نوعی اعتراض به مرزبندی بین خودی و غیر خودی. انسان های آزاده و غیر آزاده است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام که جهان را از یک اتفاق کوچک پرمی کنند به وقت این حماسه بزرگ سکوت می کنند و اقدامی برای پوشش رسانه ای انجام نمی دهند چرا که واهمه دارند اسلام و حقیقت  عاشورا به کل جهان سرایت کند.

امام جمعه چادگان با قدردانی از حضور گسترده مردم در همایش جاماندگان اربعین حسینی از خدمات و نحوه برگزاری این مراسم ابراز رضایت کرد و  و با اشاره به برگزاری نماز باران در روز گذشته، افزود:  امیدواریم به برکت این سوگواری ها، خدای متعال باران رحمتش را بر ما فرو فرستد.

کد خبر 327149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.