اینجا عشق موج می‌زند

لنجان_حکایت زائر شدن اباعبدالله الحسین در خدمت به زائران شش گوشه ارباب، حکایتی است، شنیدنی. حکایت خادمانی که به عشق ثار الله و به عشق زائرانش، شب و روز نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اربعین فرا رسید و هر ساله در چنین روزهایی شور و شوق مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان در سراسر ایران و نقاط مختلف دنیا طنین انداز شده و جلوه ای از حقانیت و عظمت مکتب تشییع را به نمایش می گذارد.

با نزدیک شدن به ۲۰ صفر مصادف با اربعین حسینی، زائران و دلشیفتگان اهل بیت (ع) از گوشه گوشه جهان برای حضور در تجمع میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی به سمت کربلای معلی به حرکت در می آیند چراکه اربعین به عنوان چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا در میان آزادیخواهان جهان و بخصوص شیعیان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

بنا بر روایات اربعین حسینی در واقع به عنوان سالروز بازگشت اسرای کربلا از شام به عراق بمناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) در ۲۰ صفر سال ۶۱ هجری قمری است و این روزها مسیر نجف به کربلا میعادگاه عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مسیری که امید می رود به مسیر ظهور حضرت حجت (عج) ختم شود.

عاشقان اربعین اباعبدالله الحسین (ع) رنج راه عشق را به جان می‌خرند و با پای پیاده به آستان آن امام مشرف می‌شوند. برای پذیرایی از زائران اربعین موکب‌هایی در جای جای این مسیر عاشقانه، بر پا شده است که به صورت شبانه روزی به زوار سید و سرور سالار شهیدان خدمات ارایه می‌دهند. و مردم شهرستان لنجان نیز خود را در این همایش عظیم سهیم می دانند و از این جهت با برپایی موکب الشهدای شهرستان لنجان روزانه هزاران نفر زوار خدمت رسانی می کنند.

چه زیباست، عشق به انسانی فرازمینی، انسانی که امام بود و حیات بخشید، امامی که دین را زنده نگه داشته است و هر لحظه که از مصیبت شهادتش می گذرد، انسان داغ دلش تازه تر می شود و این عشق است که می جوشد، جاری می شود و هیچ زمان، به پایان نخواهد رسیدحکایت زائر شدن اباعبدالله الحسین در خدمت به زائران شش گوشه ارباب، حکایتی است، شنیدنی. حکایت خادمانی که به عشق ثار الله و به عشق زائرانش، شب و روز نمی شناسند.

بچه هایی که در موکب الشهدای شهرستان لنجان مشغول خدمت رسانی به زاوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند با شور و حرارتی خاصی از حضورشان صحبت می کند. امیر کیانپور با بغضی که در گلو دارند می گوید: خادمان امام حسین(ع) از دل و جون مایه میزارن، غیر از اینکه به صورت رایگان کار می کنند حتی از جیب خودشون هم برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار آقا، هزینه می کنند.

او عشق به ابا عبدالله را رمز این همه جوش و خروش می داند و می گوید هر کسی که شیعه آقا علی بن ابیطالب (ع) است و عشق به اباعبدالله در دلش وجود دارد، اگر شرایطش را داشته باشد حتما به اینجا می آید.

امیر با اشاره به اینکه از شور و شوق مردم خجالت می کشد! می گوید:کار هم سختی و هم خستگی دارد اما همش فدای سر آقام امام حسین(ع) من فقط از خدا ظهور امام زمان (عج) را طلب می کند و برای همه و خودم شهادت در راه اسلام ناب محمدی را می خواهم.

علی اکبر محمودی میگفت: اینجا عشق موج می زند، همه برای خدمت رسانی آماده هستند و برای حضور زائران لحظه شماری می کنند. اینجا کسی لباس مقام و مسئولیت بر تن ندارد، همه یک رنگ و یک صدا هستند و تنها برای سیدالشهدا و عشق به آن حضرت در این موکب ها حضور یافته اند.

او می گوید: این روزها حال و هوای دوران دفاع مقدس را می شود از موکب های زائران ایرانی استشمام کرد که چگونه خالصانه و مخلصانه به خدمت گزاری می پردازند.

این خادم دربار اباعبدالله الحسین (ع) افزود: چند سالی است که پیاده روی اربعین به تجمع با شکوه شیعیان و بزرگترین اجتماع بشری تبدیل شده است و خیل عظیم زائران از شهرها و کشورهای مختلف خود را به کربلای معلی می رسانند و خدمت رسانی به زائران آقا باعث افتخار ماست.

احمد سلیمیان یکی از زائران اباعبدالله الحسین نیز گفت: در موکب هایی که به عشق امام حسین(ع) دایر دایر شده است هر وعده غذایی و چای هایی با طمع های متفاوت برای مهمانان سرو می شود و به عنوان یک زائر مزه این چای و غذایی را که در موکب ها خوردم در هیچ کجای عالم پیدا نمی کنم زیرارنگ ارادت و طعم شیرین عشق به سیدالشهدا(ع) دارد.

این زائر لنجانی توضیح داد: چشمان با محبت این میزبانان که ملتمسانه می خواهند با این چای خستگی از جسم و جان برگیری تو را متوقف می کند و نمی توانی دست رد به سینه آنها بزنی.

رجبعلی رحیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: حضور پرشور و میلیونی و حرکت بزرگ مردمی مسلمانان و جهان تشیع در بزرگداشت اربعین حسینی ‌بیانگر و نشان دهنده عشق و دلدادگی و اردت امت بزرگ اسلامی به امام سوم شیعیان سیدالشهدا(ع) و ‌۷۲ یار باوفای این امام همام ‌است.

وی افزود: مروری گذرا بر روایات پیامبر و اهل‌ بیت(ع) به خوبی نشان می‌دهد که از منظر فرهنگ ناب شیعه زیارت امام حسین(ع)، گریه و سوگواری بر مصائب آن امام و بزرگداشت ایام شهادت آن حضرت و یاران مظلومش، از جایگاه بلند و برجسته‌ای برخوردار است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان تصریح کرد: توجه عمیق و جامع به حوادث عاشورا تا اربعین می‌تواند تا حدی سرّ این امر را آشکار کند چراکه اربعین مقطع پایان‌ یافتن اسارت اهل‌ بیت(ع)، کامل‌شدن رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در رسوا ساختن یزیدیان و رساندن پیام خون سرخ حسین به گمراهان کوفی و شامی است، حال چه اربعین را آغاز حرکت آن‌ها از شام بدانیم و چه زمان رسیدن‌شان به کربلا.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی نیز به شمار می آید چراکه پس از اربعین به این سو است که تمام همت و تلاش امامان اهل‌بیت و شیعیان و دوستانشان صرف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) و ورود در مبارزه‌ای فرهنگی علیه نظام ستم کار اموی و پس از آن نظام عباسی و همه نظام‌های ستمگر در طول تاریخ است.

رحیمی اضافه کرد: با عنایت به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) ضرورت دارد جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به این عزیزان به‌ویژه زائرین شهرستان لنجان، مجموعه‌ای تحت عنوان موکب الشهداء شهرستان لنجان در مسیر نجف-کربلا، ایجاد شود از این رو موکب الشهداء شهرستان لنجان با همکاری فعالان فرهنگی و حمایت مردم عزیز لنجان اربعین امسال و باهدف تأمین بخشی از نیازهای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین و استقبال از زائران در کشور عراق و در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا راه اندازی و مشغول به خدمت‌رسانی به این عزیزان شد.

وی با اشاره به وضعیت موکب الشهداء شهرستان لنجان عنوان کرد: پس از انجام چندماه کار زیر بنائی و تبلیغاتی نذورات، کمک های مردمی و نهادهای دولتی مجموعه ای از اقلام و تجهیزات را در قالب ۱۶ کامیون و تریلر فراهم کرد تا بتوانیم آنها را به کشور عراق منتقل و مقدمات برپایی موکب الشهدای لنجان برای پذیرایی از زائران حسینی فراهم کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان بیان کرد : با تلاشهای صورت گرفته فضایی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع  برای اسکان خواهران و برادران به صورت جداگانه فراهم شده و با برپایی آشپزخانه و نانوایی صحرایی روزانه میزبان بیش از ده هزار زائر حسینی که این خدمت رسانی در قالب سه وعده غذایی انجام می گیرد.

وی یادآور شد:  با توجه به اهمیت سلامت زائران اباعبدالله الحسین(ع) تلاش شد در موکب الشهداء شهرستان لنجان خدمات حوزه بهداشت، امداد و درمان نیز در موکب الشهدای شهرستان لنجان به زائران ارائه شود از این رو تیم پزشکی مجرب در ایستگاهی با عنوان بهداشت و درمان بصورت شبانه روز خدمات بهداشتی و درمانی را در اختیار زائران حسینی قرار داده است.

رحیمی خاطرنشان کرد : با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و کمک های مردمی، موکب الشهدای شهرستان لنجان تا سه رو بعد از ایام اربعین آماده خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی اذعان کرد: آحاد مؤمنین و محبین خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان لنجان در خصوص برپایی موکب الشهداء لنجان مشارکت همه‌جانبه داشتند تا به‌نوبه خود در این حماسه تاریخ‌ساز که موجب اقتدار تشیع در جهان می‌شود سهیم شوند و این مسئله باعث افتخار ماست که توانستیم گامی کوچک در برپایی هرچه با شکوهتر این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشیم.

کد خبر 327086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.