بودجه های دولتی به تنهایی جوابگوی مشکلات آموزش و پرورش نیست

تیران-نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه های دولتی نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش را به تنهایی رفع کند و تحقق برنامه های آموزش و پرورش بدون حمایت دیگر سازمان ها و مردم محقق شدنی نیست و از این جهت مشارکت خیرین و خانواده ها در برنامه های مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی، در همایش تجلیل از اعضای نمونه انجمن اولیا و مربیان مدارس تیران و کرون با اشاره به محدودیت های امکاناتی و اعتباری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: محدودیت های این وزارتخانه با مشارکت خیران و سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی قابل رفع است.

وی افزود: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جمعی و تعامل بین بخشی برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و اعتلای جامعه است و بدون همکاری و مشارکت سازمان های اداری، خدماتی و همراهی خانواده ها قادر به اجرای رسالت خود نیست.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی آمار بالای تصادفات را معضلی برای کشور دانست و بیان داشت: کاهش تلفات رانندگی نیازمند مشارکت فعال آموزش و پرورش با پلیس و سازمان راهداری و حمل و نقل است تا اینکه با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی فرهنگ ترافیک را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگ سازی برای کاهش حوادث آموزش و پرورش کارکرد خوبی دارد اما انجام این رسالت نیازمند همکاری و مشارکت بین بخشی و دغدغه مندی برای رفع نیازهای مدارس است که مدیر مدرسه تمام فکرش بر هزینه های جاری مدرسه متمرکز نشود و قادر به برنامه ریزی برای رفع نیازهای جامعه با انجام فعالیت های علمی و فرهنگی باشد.

ابوترابی با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، خاطرنشان کرد: آموزش و پروش نقش بی بدیلی در مهارت آموزی و ارتقای مهارت زندگی دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت جامعه با افزایش مهارت اجتماعی و فردی محقق می شود، اذعان داشت: سرمایه گذاری هایی که در آموزش و پرورش انجام می شود نتیجه آن را می توان در فضای جامعه و پیشرفت کشور دید اما اگر این همراهی با مدارس انجام نشود تا برنامه های آن ها به مرحله اجرا برسد آنگاه نمی توان پیشرفت جامعه را انتظار داشت.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه های دولتی نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش را به تنهایی رفع کند و تحقق برنامه های آموزش و پرورش بدون حمایت دیگر سازمان ها و مردم محقق شدنی نیست و از این جهت مشارکت خیرین و خانواده ها در برنامه های مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی همواره مورد توجه بوده است و خانواده هم این همکاری را تاکنون داشته اند و وجود تعامل سازنده بوده است.

وی با اشاره به وجود مراکز فرهنگی در کشور، یادآورشد: وجود مراکز فرهنگی و اجتماعی در کشور و اجرای برنامه توسط این مراکز زمینه پیشرفت و کاهش مشکلات را فراهم می کند اما آموزش و پرورش در بین سایر نهادهای فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید همبستگی بین مراکز فرهنگی و آموزش و پرورش بیش از بیش ایجاد شود.

ابوترابی دغدغه مندی مسئولان کشور در حوزه آموزش و پرورش و مدیریت مدارس را مهم خواند ابراز امیدواری کرد: با توجه به همبستگی بین مسئولان و وجود دغدغه برای رفع مشکلات آموزش و پرورش شرایط خوبی برای این وزارتخانه پیش بینی می شود و البته با وجود محدودیت های مالی و شرایط سخت اقتصادی فعالیت های خوبی در رفع نیاز مدارس شهرستان تیران و کرون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات مدارس این شهرستان مانند کمبود فضای آموزشی با وجود محدودیت های مالی رفع شده اما اگر در شرایطی که وضعیت مالی کشور در حد مطلوب بود این کارها انجام شده بود بخش زیادی از مشکلات مدارس تاکنون به سرانجام رسیده بود.

کد خبر 326969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.