طرح منزلت شهروندی به ۵ گروه از شهروندان تعلق می گیرد

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: طرح منزلت شهروندی برای ۵ گروه از شهروندان اعم از شهروندان بازنشسته، سالمندان، جانبازان، معلولان و یا زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

مسعود مهدویان فر درگفتگو با خبرنگارایمنا اظهارکرد: طرح منزلت شهروندی بر اساس ۳ محور موضوعی شامل توجه به کرامت انسانی و تکریم اقشار آسیب پذیر، رعایت عدالت در جامعه برای گروه های توانخواه و توجه به اقشار آسیب پذیر اجرا شده است.

وی افزود: طرح منزلت شهروندی خدماتی برای ۵ گروه از شهروندان اعم از شهروندان بازنشسته، سالمندان، جانبازان، معلولان و یا زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: سالمندان یا شهروندان ارشد بالای ۶۵ سال و متولدین مرداد ماه سال ۱۳۳۱ ساکن استان اصفهان خدمات کارت منزلت شهروندی به آنها تعلق می گیرد.

مهدویان فر با اشاره به اینکه گروه دوم بازنشستگان کلیه نهادهای لشکری و کشوری هستند، ادامه داد: در گروه سوم به افراد دارای معلولیت که توسط نهادهای متولی، معلولیت آنها تایید شده باشد کارت منزلت شهروندی تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: در گروه چهارم نیز به زنان سرپرست خانوار که توسط نهاد های متولی ، سرپرستی آنها مورد تایید قرار گرفته باشد و گروه پنجم به جانبازان ۲۵درصد به بالا که دارای کارت شناسایی جانبازی هستند و توسط بنیاد شهید و ایثارگران و جانبازان مورد تایید می باشند، کارت شهروندی ارائه می شود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اظهارکرد: بر اساس طرح منزلت شهروندی خدمات متنوعی در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در ۷۰ مرکز شهر به افراد ارائه می شود در این صورت افراد می توانند با در دست داشتن این کارت در این اماکن ثبت نام کنند و از خدمات بهره مند شوند.

مهدویان فر گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ فرهنگسرای عمومی و تخصصی در شهر اصفهان از بین فرهنگسراهایی که آمادگی خدمت در این زمینه داشتند به این کارت اضافه شده اند که افراد می توانند با مراجعه به این مکان ها از تمام خدمات آموزشی و مباحث فرهنگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ۳۰ مجموعه ورزشی مشتمل بر سالن های ورزشی وابسته به شهرداری اصفهان و استخرها نیز آماده ارائه خدمات به مشمولان طرح منزلت شهروندی هستند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: افراد برای ثبت نام طرح منزلت شهروندی می توانند به سایت ESFSHAHRVAND.IR  مراجعه و ثبت نام کنند.

کد خبر 326959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.