کشت سیب زمینی برای کشاورزان سمیرمی صرفه اقتصادی ندارد

سمیرم- مدیر جهاد کشاورزی سمیرم هزینه تولید هر کیلو سیب زمینی برای کشاورز را ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم سیب زمینی در بازار فروش، ۵۰۰تومان به فروش می‌رسد که برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و بخشی از محصول در سردخانه نگهداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، احمد تیموری با اشاره به آغاز برداشت این محصول در مزارع منطقه سمیرم، تصریح کرد: دو هزار و ۶۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سمیرم به کشت انواع سیب زمینی اختصاص دارد.

وی ارقام این محصول در سمیرم را شامل سانته، اگریا، میلوا، ارندا، سانتانا و مارفونا عنوان کرد و افزود: بیشترین وسعت کشت در بخش وردشت در شمال و شهرحنا در شرق شهرستان سمیرم است.

تیموری هزینه تولید هر کیلو سیب زمینی برای کشاورز را ۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو گرم سیب زمینی در بازار فروش، ۵۰۰تومان به فروش می‌رسد که برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و بخشی از محصول در سردخانه نگهداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با بیان این که ارقام جدید سیب زمینی تولید بیشتری در واحد سطح دارند و در برابر کم آبی و آفت های احتمالی مقاوم هستند، تاکید کرد: وسعت زیرکشت این محصول مجهز به آبیاری از نوع بارانی است که از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

تیموری در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: منطقه سردسیر و کوهستانی سمیرم، با ۲۲هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب‌های کشاورزی و دامداری استان است که خشکسالی‌های چند سال اخیر خسارت های جبران ناپذیری به اراضی و باغ‌های سیب آن وارد کرده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان با برداشت هر چه زودتر محصول آن را بفروش برسانند./

کد خبر 326783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.