آثار نقاشی «نشستن در ساحت روزمره» در گالری اکنون

نمایشگاه نقاشی «نشستن در ساحت روزمره» در گالری اکنون برگزار شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاهی از آثار نقاشی «فروغ محمدی» با عنوان «نشستن در ساحت روزمره» در گالری اکنون برپاست. این هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد ۲۶ تابلوی نقاشی ارائه شده که از حدود ۳ سال قبل تا اکنون با استفاده از تکنیک اکریلیک و همچنین مدادرنگی خلق شده اند.

فروغ محمدی افزود: انتخاب عنوان «نشستن در ساحت روزمره» برای این نمایشگاه به این دلیل است که من در این آثار، آرامشی را که در زندگی درون خانواده تجربه کرده ام نمایش داده و این عنوان درواقع نشان دهندۀ همان روزمرگی و آرامشی است که با افراد خانواده در زندگی روزانه داشته ام. این مسئله ابتدا با ایدۀ عکاسی در من شکل گرفت و سبب شد که بتوانم با ذهنی آرام کارم را ادامه دهم و درنهایت در این نمایشگاه این آرامش را با استفاده از طرح و رنگ بیان کرده ام.

گفتنی است، در بیانیۀ این نمایشگاه که توسط «مانی عمادی» نقاش و مدرس دانشگاه نگارش شده، آمده است: «گاهی در خلوت خویش شاهد چیزی هستیم به مانند آنچه در جستجوی زمان ازدست رفته مارسل پرست که لحظه ای را به تفصیل توصیف می کند. گویی مسیر خطی زمان را رها می کنیم در پهنای آن خلوت می گزینیم، آن‌چنان که گرد و غبار در میان شعاع نور پنجره و کف اتاق گیرافتاده را به درازا به تماشا نشسته ایم. آنچه که ذهن در این میان انتخاب و به روایت تصویر تجربه و ثبت می کند خاطرۀ جمعی و فرح بخشی است ذن‌گونه، بی تکلف، رمانتیک و موشکافانه. فروغ با کنشی زنانه در پرداخت رفتار نقاشانه‌اش ما را به انتخاب خویش از پرده ای از زمان می برد که بازیگرش دیگر بازی نمی کند، آکسسوارش دیگر برای ایفای نقش از پلاتو بیرون نمی رود».

فروغ محمدی، متولد سال ۱۳۶۳ است و در مقطع کارشناسی گرافیک دانشگاه بزرگمهر اصفهان و همچنین کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانشگاه علوم تحقیقات تهران دانش آموخته شده است. وی تا کنون در نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری آرته و نمایشگاه گروهی عکس پوستر در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان شرکت داشته و نمایشگاه نقاشی «نشستن در ساحت روزمره» نخستین نمایشگاه انفرادی اوست.

کد خبر 326375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.