۱۳ آبان همواره روز تقابل حق و باطل بوده است

چادگان - فرماندار چادگان گفت: ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است.

مهدی اسد پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با بیان این که باید از ۱۳ آبان به عنوان فرصتی ارزشمند برای اعلام مواضع و نمایش ایستادگی و مقاومت مردم سرافزار ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی استفاده شود، اظهار داشت:  روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده  یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

فرماندار چادگان افزود: تقویت روحیه استکبارستیزی و دشمن شناسی در دانش آموزان و نسل جوان به عنوان یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی با بزرگداشت روز ۱۳ آبان دست یافتنی است.

فرماندار چادگان ادامه داد: ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی  آمریکا، در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است.

وی تاکید کرد: ایرانیان موحد و غیور باید در این برهه خاص با حفظ هشیاری و ارتقاء بصیرت در مواجهه با توطئه‌های جدید ، فرصت ارزشمند و تاریخی یوم الله ۱۳ آبان را به عرصه حماسی دیگر برای تجدید پیمان با آرمان های استکبار ستیزانه امام امت، شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبدل سازند.

اسدپور با بیان این که بازخوانی و مرور وقایع ۱۳ آبان در جلوگیری از تحقق توطئه‌های شوم دشمنان به ویژه در مورد گمراه‌کردن نسل جوان و دانش آموزان از مسیر علم آموزی و ولایت مداری ضروری است، افزود:  روز ملی مبارزه با استکبار، تنها مربوط به دانش آموزان و دانشجویان نیست و باید تمام اقشار جامعه نسبت به برگزاری باشکوه آن احساس مسئولیت کنند.

وی ۱۳ آبان را نماد اتحاد، همبستگی و وحدت ملت مسلمان دانست و اظهار داشت: اهمیت این مسئله در شرایط فعلی بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

اسدپور ادامه داد: باید از  ۱۳  آبان  به عنوان فرصتی ارزشمند برای اعلام مواضع و نمایش ایستادگی و مقاومت مردم سرافزار ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی استفاده شود.

وی گفت: در این ارتباط تقویت روحیه استکبارستیزی ملت ایران به عنوان یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی با بزرگداشت روز ۱۳ آبان یک ضرورت است.

اسدپور ادامه داد: سیزده آبان روزی است که دشمن با توسل به سیاست کهنه خود دانش آموزان و دانشجویان را به خاک و خون کشید به این امید واهی که شاید بتواند آنان را از مسیر انقلابی خویش باز دارد.

وی ادامه داد: این روز ارزشمند در تاریخ نهضت اسلامی مردم مسلمان ایران از روزهای بزرگ و سرنوشت ساز است و همچون ستاره ای درخشان بر تارک مقدس تاریخ انقلاب اسلامی نورافشانی می کند.

فرماندار چادگان با تبریک این روز به دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان گفت: دانش آموزان ما همواره با الهام از رشادت های شهدای دانش آموز و دانشجو همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه موثر بوده اند و بی شک نقش راهبردی آنان در برهه های حساس انقلاب اسلامی، خاموشی فتنه های داخلی و خارجی، اداره هشت سال دفاع مقدس و صحنه های سلحشورانه جنگ تحمیلی و حضور در عرصه های سازندگی فراموش نشدنی است.

وی خاطر نشان کرد: این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود.

کد خبر 326328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.