قدم به قدم تا میعادگاه عشق

لنجان_به یاد اولین اربعین شهادت سرور وسالار شهیدان حسین ابن علی (ع) لباس احرام زیارت برتن مشتاقم کرده آخرین مسیر و منزلگاه حرکت کاروان اهل البیت از شام به سرزمین نینوا را با پای دل همراه با جابر و همنوابا سوگ دل حضرت زینب کبری (س) طی خواهم کردکه ازحرم مولا علی (ع) شروع وبه سفینه نجات ختم خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، به یاد اولین اربعین شهادت سرور وسالار شهیدان حسین ابن علی (ع) لباس احرام زیارت برتن مشتاقم کرده آخرین مسیر و منزلگاه حرکت کاروان  اهل البیت (ع) از شام به سمت سرزمین نینوا   را با پای دل همراه با جابر (نخستین کسی که  به زیارت قبر امام حسین (ع) شتافت) و همنوا با سوگ دل حضرت  زینب کبری  (س) طی خواهم کرد.  

این ره را حضرت زینب(س) نشانمان داد این راه همان بین الحرمین پدر فرزند است، که ازحرم مولاعلی(ع) شروع و به سفینه نجات ختم خواهد شد. راه درمان درد مرا سالها پیش برایم روشن نموده و این همان راهی است که از باب الساعت نجف شروع و پس از طی ۱۵ فرسخ به باب السدر حرم امام حسین (ع) ختم می شود شاید دلیل شروع و پایان  این راه اینگونه باشد که در  هیچ  زمان هدف گم نشود.

در راهی قدم خواهیم گذارد که بوی عطر سیب در فضای آن پیچیده و تربتش سرمه چشم عاشقان است. در راهی معنوی که کهنه زنگار چندین  ساله را از جسم و جان  روح بیمارم پاک خواهم نمود راهی که در هر قدم آن هزار حسنه و ثواب حج به زائرش  هدیه شده ودر آن درس های عبرت آموز نهفته.

دل و جان را به هوای  کوی دوست و میعاد گاه عاشقان جهان و گنبد طلایی سومین آسمان امامت گره خواهیم زد آنجایی که پنج پیامبر اولو العظم رخصت زیارت را از خداوند می گیرند. به یاد کاروانی گام خواهیم برداشت که امام کاروان حضرت سجاد (ع) به همراه عمه اش زینب (ع) کوله باری از غم و حزن و اندوه را بر دوش ودرد خنجر عدو را برسینه دارد. و در عین حال سرمست از ایثار و رشادت و مردانگی از خود گذشتگی امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند و همین به جسم خسته اسیران کربلا انژی و توان مضاعف داده تا راه بس طولانی برایشان هموار گردد.

کاروانی که تنها دلیل اسارت و شهادتشان مظلومیتشان بود مظلومانی که قانون آزادی در عالم بشریت را با خون ۷۲ تن از برترین انسان های عالم خاکی و اسارت عزیزترین کسانشان امضاء کردند و دعوت حق را لبیک گفتند آنها این حال و شور و احساس و عاشقی را تا قیام قیامت بر دل ودیده پیروان خود به امانت گذاردند. که یاد و نام و خاطرشان چراغ هدایت برای عالم بشریت باشد.

بشریتی که امروز ره را گم کرده و دچار روزمرگی شده که خود منشا تمام دردهاست. گویی قیام عاشورا ۲ صحنه ماندگار بر چهره تاریخ بشریت حکاکی کردند از ایثار انسانهایی با ذاتی قدسی و ملکوتی که یک صحنه در کربلا و  مکمل آن  در شام توسط حضرت زینب (س) مقابل انحراف های بنیادی و اساسی در جامعه اسلامی که با خطبه های آتشین و برنده و شیوای خود دست به روشنگری زد. در مسیر پیاده روی زائران عمود ۷۲ وچند عمود دیگر را برای گمشدگان در نظر گرفته اند، در آن مکانها با روی سیاه و چشمانی گنهکار به دنبال گمشده ام  می گردم یقینا او هم اربعین به زیارت جدش حسین (ع) آمده و شاید آن خورشید عالم تاب روزی در آنجا بتابد و عالم را منور به نور خود کند.

در   پذیرایی زائران اربعین گویی معجزه ایی رخ داده که  باشور و اشتیاق تمام از سوی خرد و کلان کوچک و بزرگ بر سرطولانی ترین سفره عالم هستی انجام می شود کودکانی که ملتمسانه مید خواهند که از نذر آنها اطعام کنی هرکس با هر امکاناتی مشغول خدمت به زائران مقدس ترین سرزمین عالم است. جوانی برای پاک کردن غبار کفش زائران به پای انها افتاده و آنطرف بانویی کهنسال با قامتی خمیده عاجزانه از تو می خواهد که بر سر سفره کرمش بنشینی.

آنها این روزها را غنیمت دانسته و اندوخته یک سال خود را نثار زائران می کنند که این هم خود حدیثی مفصل دارد. اگه خدا قسمتمان  کند  امسال اربعین  با پای پیاده زائر کربلا باشیم ...به لطف الهی گام در راهی خواهم گذارد که ذوق واشتیاق زائران  از سراسر جهان هرساله در اتصال به مقدس ترین سرزمین کره خاکی  در این راه دوصد چندان می شود سرزمینی که  اکنون پس از هزاروسیصد  و چند سال هنوز تربتش بوی اشک های  حضرت  سجاد (ع)   و  زینب   کبری  (س) رامی دهد و سنگینی و داغ اشک های خواهر را در سوگ برادر بر تن خود احساس می کند. از تعلقات دنیا دل کنده به قصد قربت  راه را خواهیم پیمود. ازخدای خود  سپاسگذاریم که دینمان را دین اسلام قرار داد و با او عهد خواهیم بست  که شباب اهل جنتش را الگوی خود قرار دهیم. از او  می خواهیم که در این راه  قطره ای از حب ومعرفت  حسین (ع) را در وجودمان جاری کند. که همان یک قطره از حب حسین (ع) برای عالمیان تا قیام قیامت کافیست ...
واین قصه همچنان جاریست ...

کد خبر 326225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.