اعتماد به آمریکا اشتباه بزرگی است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: اعتماد کردن به آمریکا کاری اشتباه است زیرا که آنان حتی به همدستان خود نیز رحم نمی کنند و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

به گزارش  خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهردامنه  با اشاره به سخن برخی درمورد مناسب نبودن دوره و زمانه در این موارد گفت: دوره و زمانه از کارهای ما نشأت می گیرد و حداقل کاری که می توانیم در برابر خطاهای اطرافیان انجام دهیم گوشزد کردن به آنان و تمام کردن حجت بر آنان و برائت از کارهای خطا است.

صابری با لازم دانستن محاسبه نفس برای تکامل انسان در مسیر حق اظهار کرد: محاسبه اعمال و داشتن ایمان فردی و همچنین حساس بودن به ایمان جمعی از لزومات دینداری است.

امام جمعه دامنه افزود: ما در مقابل ایمان اطرافیان نیز مسئولیم و چه بسا بسیاری از انحراف های اطرافیان در اثر کوتاهی کردن ما و حساس نبودن ما نسبت به مسیری که آن ها در زندگی انتخاب می کنند باشد.

وی ادامه داد: والدین باید نسبت به تربیت فرزندان خود احساس مسئولیت داشته و باید این سوال را در برخی موارد از خود بپرسند که ما چگونه فرزندان خود را تربیت نمودیم که فرزندانمان از اهل بیت و سیره آنان فاصله گرفته و دچار برخی کژی ها شده اند.

امام جمعه دامنه، همچنین با اشاره به در پیش بودن روز ۱۳ آبان عنوان کرد: اگر ما در فرزندانمان روحیه استکبار ستیزی و برائت از ظلم را القا کردیم فرزندان همانطور بارمی آیند و اگر کوتاهی کردیم خود مستحق ملامت هستیم.

وی با بیان برخی کوتاهی والدین، معلمان و تربیت کنندگان برای نسل امروز گفت: در اوایل انقلاب و در روز ۱۳ آبان همین نوجوانان مؤمن و دانشجویان، شکوه پوشالی و هیمنه آمریکا را شکستند و اگر تربیت درستی صورت بگیرد همین نوجوانان و جوانان هستند که حاضرند در برابر ظلم و ستم قد علم کنند.

وی با اشاره به لزوم دشمن شناسی افزود: والدین و تربیت کنندگان باید در زمینه لزوم داشتن روحیه آمریکا ستیزی روشنگری کنند و به آنان بفهمانند که چرا آمریکا را دشمن می دانیم.

امام جمعه دامنه در توضیح سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» در روز ۱۳ آبان گفت: این مرگ بر آمریکا شامل افردا منصف و باوجدانی که فطرت خود را آلوده نکرده اند و اگر حق به آنان عرضه شود آنرا می پذیرند نیست.

وی افزود: مرگ بر آمریکای ما شامل کسانی است که از دولت مردان ظالم خود در آمریکا حمایت می کنند و آنان را تجهیز کرده و از داشتن سردمداران قلدر و خونخواری چون آنان راضی و خوشنود هستند.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب گفت: سیره پیامبر (ص)به ما نشان می دهد که حتی با مخالفان اعتقادی تا زمانی که غرض ورزی ننموده و برای اسلام سنگ اندازی نمی کنند باید در برابر دشمنان متحد شد.

وی همچنین درمورد دیدار رهبر انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر در این دیدار روح امید و توکل به خدا را زنده کردند و یادآور شدند که به شرط شناخت دشمن، آینده ای روشن به دست همین جوانان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام صابری درمورد سخنان رهبر و لزوم شناخت دشمنی های آمریکا نسبت به ملت ایران افزود: برخی سخنان رهبر در زمینه دشمن شناسی نشان از نا امید بودن ایشان از برخی سیاستمداران است و ما اگر دشمن را شناخته و به او باج ندادیم و به توان خود تکیه کردیم پیروز خواهیم شد.

وی افزود: اعتماد کردن به آمریکا کاری اشتباه است زیرا که آنان حتی به همدستان خود نیز رحم نمی کنند و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

حجت الاسلام صابری، اظهار کرد: به آتش کشیدن پرچم آمریکا توهین به آمریکا نیست بلکه به آتش کشیدن مظهر استکبار در جهان است و رئیس جمهور آمریکا با خطاب قرار دادن همه ملت ایران به عنوان تروریست این خوی خصومت و استکباری را آشکار کرد.

امام جمعه دامنه با اشاره به وعده برتری و پیروزی مومنان از طرف خداوند افزود: به کسانی که در برابر استکبار و دشمنان احساس ضعف می کنند باید گفت که از طرف مردم احساس ضعف نکنید و باید در برابر ظلم محکم و استوار بود.

وی در بخش پایانی خطبه ها با لزوم احقاق حق مردم شهرستان و مطالبه گری آنان در زمینه آب شرب افزود: خوش بین هستیم و امیدواریم که استاندار جدید به وعده های روی کاغذ نوشته شده استاندار قبل عمل کند تا متهم به استعمارگری درباره شهرستان فریدن نشود.

صابری همچنین با اشاره به برخی کارشکنی های افرادی که خود نمی خواهند قضیه برخی فسادها و اختلاس ها در کشور حل شود افزود: چگونه است که توانایی شناسایی یک خانه تیمی در کرمانشاه و از بین بردن عوامل آنرا دارید اما از پس برخی اختلاس گران بر نمی آیید؟!

کد خبر 326187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.