جیب خالی کشاورزان رمقی برای کشت سال جدید نگذاشته است

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس در غرفه ایمنا گفت: کشاورزان پولی در جیب ندارند تا بتوانند کشت سال جدید خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسینعلی حاجی با حضور در غرفه ایمنا در خصوص دیدار اخیر خود با با وزیر بهداشت، گفت: ابهامات و سوالاتی در خصوص بحران جمعیت وجود دارد که حاکی از نقایص و کاستی هایی در وزارت بهداشت و درمان است برهمین اساس از دکتر قاضی زاده هاشمی خواستم توضیحات لازم را ارائه دهد تا نیاز به ارائه سوال رسمی از طریق مجلس نباشد.

وی با بیان اینکه دستور تسریع در ساخت بیمارستان شهرستان برخوار را مجدد از وزیر بهداشت اخذ کردم تا در بودجه سال ۹۷ اعتبارات لازم آورده شود، افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که ضرورت دارد انجام شود، ایجاد اورژانس در سه راهی دستگرد است که می تواند شهر سین و بخشی از شهر خورزوق را نیز علاوه بر دستگرد پوشش دهد که دکتر قاضی زاده هاشمی باصدور دستورات لازم،  نزدیکی به شهر گز برخوار، اورژانس محله سیمرغ خورزوق و شهر دولت آباد را باعث عدم توجیه آن برشمرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم و دهم با اشاره به دعوت مجدد دکتر قاضی زاده هاشمی برای کلنگ زنی بیمارستان دولتی شهرستان برخوار و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: اعتراض و نگرانی های شهروندان شاهین شهر را نسبت به عملکرد درمانگاه سرخوش این شهر که قرار است به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کند و در برخی از اوقات به صورت روزانه فعالیت دارد و شیفت شب را حذف می کنند را بیان کردم و  دکتر قاضی زاده نیز دستورات لازم جهت بررسی موضوع و اقدامات مقتضی را صادر کرد.

حسینعلی حاجی اخذ دستور تجهیز درالشفاء حضرت ابوالفضل(ع) شاهین شهر به عنوان موسسه خیریه و تأمین پرسنل پایگاه اورژانس جاده ای لای بید، موته، حسن رباط و لوشاب را از جمله موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

وی در خصوص معوقات گندم کاران گفت:  دوهفته پیش سخنگوی دولت در مجلس قول داد که تا یک هفته آینده معوقات گندم کاران تصویه می شود اما متاسفانه ۵۰درصد پول گندم و ۱۰درصد

جو به کشاورزان داده نشده این در حالیست که کشاورز پول بذر را کیلویی ۱۶۰۰ تومان پرداخت و کود شیمیایی را خریداری می کنند در حالی که کشاورزان پولی در جیب ندارند تا بتوانند کشت سال جدید خود را آغاز کنند.

حاجی با اشاره به جلسه شب گذشته استاندار برای احیای شورای اداری استان که با حضور عموم نمایندگان استان برگزار شد، گفت: رفع محدودیت های استان، نگاه عادلانه به همه شهرها و روستاها و برگزاری منظم جلسات شورای اداری به منظور تبادل نظر درخصوص مسائل استان و تقویت مدیران استانی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 326004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.