راه اندازی مراکز سیار کارت ملی هوشمند/ خدمات رسانی بهینه به  افراد آسیب های جسمی و حرکتی

با راه اندازی مراکز سیار کارت ملی هوشمند بستری فراهم شده تا از این طریق به بخشی از اشخاص جامعه که در معرض آسیب های جسمی و حرکتی هستند، خدمات ارایه شود. با اضافه شدن این فرایند، کلیه اقداماتی که در مراکز در ایستگاه های ثابت انجام می شود در مراکز سیار هم صورت می گیرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، کارت هوشمند ملی مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است و موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها  می شود و این امور هم می‌تواند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملّی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. بسیاری از اشخاص در تعاملات روزانه کارت‌های شناسایی، اعتباری و بانکی همراه خود دارند، هر یک از این کارت‌ها هویتی را برای افراد به دنبال دارد. اما کارت ملی هوشمند، مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی را در خود دارد و .

 کارت ملی هوشمند و دریافت خدمات الکترونیکی

با توجه به اهمیت این برنامه، مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایمنا اظهار می کند: در طی دو سه سال اخیر شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ادارات پست کارت های ملی معمول را به کارت های هوشمند تبدیل کنند و این امکان برای همه ایرانیان از ۱۵ سال به بالا فراهم شده تا خدمات الکترونیک با استفاده از این کارت دریافت کنند.

وی درباره راه اندازی گروه های سیار برای صدور کارت ملی هوشمند اذعان می کند: کارت ملی هوشمند پدیده ای نوین و از  پروژه های اصلی است که با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت ها موجود در ضمیر و نهان خود، امکان ایجاد تحولات بنیادین و اساسی در شیوه زندگی مردم را خواهد داشت و با بهره مندی از همه تسهیلات، به مردم خدمات رسانی عمومی و اداری را فراهم می کند تا خانواده با برخورداری از محیطی امن و سریع خدمات را از راه دور دریافت کنند.

حسین غفرانی در مورد مزایای این کارت بیان می کند: این کارت با برخورداری از مزایای عمده، امکان انعطاف و قابلیت انواع خدمات شهروندی از جمله خدمات هویتی، اقامتی، سلامت و موارد دیگر را در نظام برنامه ریزی کشور و دولت دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با تاکید به افزایش دفاتر پیشخوان به خبرنگار ایمنا می گوید: شهروندان برای تعویض کارت ملی به مراکز و دفاتر پیشخوان می توانند مراجعه کنند، در طی دوماه اخیر تعداد ۱۶ دفتر در ادارات پست و دفاتر پیشخوان اضافه شده است تا با برخورداری از ظرفیت های موجود ارایه خدمات رسانی بهینه به شهروندان فراهم شود.

 راه اندازی مراکز سیار کارت ملی هوشمند برای افراد آسیب دیده

به گفته غفرانی با راه اندازی مراکز سیار کارت ملی هوشمند بستری فراهم شده تا از این طریق بتوانیم به بخشی از اشخاص جامعه که در معرض آسیب های جسمی و حرکتی هستند، خدمات را ارایه کنیم.

با اضافه شدن این فرایند، کلیه اقداماتی که در مراکز  ایستگاه های ثابت انجام می شود در مراکز سیار هم صورت می گیرد، آسایشگاه جانبازان شهید مطهری از مراکزی است که برای انجام این برنامه، پیش بینی شده است و در تعدادی دیگری از مراکز که این قشر از افراد جامعه مستقر هستند، این فعالیت انجام خواهد گرفت.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با تاکید به گسترش و تعمیم ۸۰۰ ایستگاه پست در سراسر کشور، اظهار کرد: بعد از اینکه در سراسر کشور حدود ۸۰۰ ایستگاه توسط اداره پست گسترش و تعمیم پیدا کرد این قابلیت در حال افزایش است و خدمات رسانی به همه شهروندان امکان پذیر خواهد شد.

وی اضافه می کند: پایلوت ایستگاه های سیار ابتدا در مراکز تعیین شده است و به سرعت در کشور افزایش پیدا می کند، سازمان ثبت احوال کشور در حال استقرار همه جانبه و فراگیر این سامانه است تا بتواند به بخش زیادی از روستاییان که برای مراجعه با مشکلاتی روبه رو هستند ارایه خدمات بهینه را انجام دهد و ارایه این خدمات در بستر ایرانسل، رایتل و همراه اول انجام می گیرد.

 فرایند ثبت اطلاعات  و زمان ۱۵ روزه دریافت کارت هوشمند

غفرانی با اشاره به این نکته که تا کنون حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کردند، می گوید: سال آینده ملاک و مستند مراجعه شهروندان به تمامی دستگاه های دولتی ارایه کارت ملی هوشمند است، در طول چند ماه اخیر، با توجه به کسب آگاهی در زمینه مهلت نهایی صدور کارت هوشمند، مراجعه مردم مطلوب بوده و امیدواریم که تا آخر سال با مراجعه همه شهروندان، سال آینده مردم بتوانند از خدمات کارت هوشمند بهره مند شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان ضمن تشریح فرایند ثبت اطلاعات تا زمان دریافت کارت هوشمند بیان می کند: به محض ثبت اطلاعات بعد از ۱۰ تا ۱۵ روز کارت ملی هوشمند شهروندان واصل شده و از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع رسانی می شود. ضروری است که مراجعینی که پیامک را دریافت کردند، سریع برای تحویل کارت ملی هوشمند مراجعه کنند تا در دقاتر پیشخوان و مراکز در زمینه خدمت رسانی به همشهریان با مشکلات کمتری روبه رو شویم.

به گزارش ایمنا، کارت هوشمند ملی می‌تواند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت وامضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

صدور کارت‌های شناسایی ملی از نوع الکترونیکی وسعت و گستردگی زیادی دارد. در این طرح هر فرد با تابعیت ایرانی دارای یک کارتی می شود که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری سنتی کارت‌های شناسایی، تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد و اطلاعات خاص فرد، بر روی آن تراشه نیز ثبت شده است. ‌

کد خبر 325922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.