بازرسان کار، آموزش‌های تخصصی نیاز دارند/اصفهان در جایگاه دوم کسب و کار کشور است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بازرسان کار نیاز به آموزش های روز و تخصصی دارند، گفت: اصفهان توانسته رتبه دوم کسب در آمد کشور را در بین سایر استان ها کسب کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن نیرومند با بیان اینکه سطح دانش تخصصی بازرسین کار باید بالاتر از تیم ایمنی واحد های اقتصادی باشد، تاکید کرد: لازم است حجم آموزش پیش بینی شده در سطح وزارت متبوع برای بازرسین افزایش یابد.

وی همچنین گفت: با توجه به تعداد محدود بازرسان در استان ها، مناسب تر است که معیار کمی تعداد بازرسی انجام شده را در هراستان حذف کرده و شاخص ها را به سمت کاهش حوادث و میزان اثر بخشی بازرسی انجام شده سوق دهیم.

مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان پیرامون موضوع مشاغل سخت و زیان آور، بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده بود که دبیرخانه آن به تامین اجتماعی منتقل شود تا بازرسین بتوانند تمرکز بیشتری را برای حذف صفت سخت و زیان آوری کارگاه ها داشته باشند که این موضوع هنوز محقق نشده است.

وی همچنین گفت: برای ارتقای افرادی که در سمت بازرسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار می شوند لازم است روالی تعریف شود تا در صورت ضرورت استفاده از بازرسین در پست های مدیریتی، لطمه ای به حوزه بازرسی و فعالیت های آن وارد نشود.

نیرومند با اشاره به اینکه اصفهان با ۱۵۶۱ کارگاه بالای ۱۰ نفر نیروی کار پس از تهران رتبه دوم در این زمینه را به خود اختصاص داده است، افزود: اصفهان دارای ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از ۱۰ هزار کارگاه فعال است که ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد سیمان و ۵۰ درصد صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود.

وی همچنین اعلام کرد: استان اصفهان با کسب نمره ۱۰۰۴/۶۵ به عنوان رتبه اول توسعه یافتگی صنعتی، معدنی و تجاری کشور و بالاتر از استان های تهران و خراسان رضوی قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: اصفهان رتبه اول کشور را در شاخص هایی نظیر حمل و نقل کالا و مسافر، تولیدات دامی کشور، جذب گردشگر خارجی، تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای است و توانسته رتبه دوم کسب در آمد کشور را در بین سایر استان ها کسب کند.

کد خبر 325919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.