طرح رجیستری ۳۰ درصد قیمت تلفن همراه را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه هنوز بررسی طرح رجیستری برای هیچ‌گونه از مدل های برند گوشی های تلفن همراه در بازار اعلام نشده است، گفت: اجرای طرح رجیستری باعث افزایش۳۰ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در اصفهان شده است.

حسن میرشمشیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا  پیرامون اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در اصفهان، اظهار داشت: رجیستری یعنی شناسنامه‌دار کردن موبایل، اما تاکنون بررسی این طرح برای هیچ‌گونه مدل  برندهای گوشی تلفن همراه در بازار به غیر از آیفون ۱۰ اعلام نشده است.  

وی افزود: وقتی مسئولان اعلام کنند که کدام طرح‌ و برندها شامل طرح رجیستری است، دیگر هیچ کالایی غیرقانونی و یا قاچاق وارد کشور نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد واردات موبایل از مبادی غیرقانونی و قاچاق انجام می‌شود، تصریح کرد: البته این میزان نسبت به استان‌های کردستان، خوزستان و خراسان قابل مقایسه نیست و شاید در یک ماهه گذشته به ۱۰ درصد هم رسیده باشد که با اجرای طرح رجیستری به صفر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح رجیستری باعث افزایش۳۰ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در اصفهان شده است، بیان داشت: با اجرای طرح رجیستری، باید این میزان واردات در کشور جبران شود؛ البته معتقدم تولید داخل نمی‌تواند کفاف بازار داخلی باشد.

میرشمشیری یادآورمی شود: زمان واردات گوشی از مبادی غیر رسمی و قاچاق، بعضی عوارض وارداتی از قاچاقچیان اخذ نمی‌شود که این هزینه‌ها عبارتند از ۵ درصد تعرفه وارداتی موبایل، ۹ درصد مالیات ارزش افزوده که در گمرک وصول می‌شود، ۴ درصد مالیات علی الحساب و رقمی در حدود ۲ درصد بابت هزینه‌های ترخیص‌کاری و انبار داری است که با اجرای طرح رجیستری برای واردات رسمی موبایل باید در حدود ۲۰ درصد مالیات و هزینه‌های جانبی پرداخت شود.

وی اجرای طرح رجیستری را در شفافیت بازار موبایل و ارتقای جایگاه خدمات پس از فروش آن بسیار مؤثر دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح مصرف‌کننده با خیال راحت نسبت به قانونی‌بودن کالا خرید می‌کند.

کد خبر 325889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.