حیاط مدارس جزء سرانه ورزشی محسوب نمی‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر من حیاط مدارس را نمی‌‍‌توانیم جزء سرانه ورزشی دانش‌آموزان حساب کنیم و در کنار مدارس سالن‌های ورزشی و فضای استانداردی باید داشته باشیم تا درس تربیت‌بدنی به راحتی تدریس شود.

مهرزاد حمیدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم قدم بزرگی برداریم و درس تربیت‌بدنی که سال‌ها در مقطع پیش‌دانشگاهی وجود نداشت و در کلاس یازدهم به یک ساعت کاهش پیدا کرده بود را با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع سه ساعت درس تربیت‌بدنی در ۲ مقطع یازدهم و پیش‌دانشگاهی اضافه شد که ظرفیتی بیش از سه هزار نفر برای استخدام را ایجاد کرد تا سهمیه بیشتری به جذب معلمان ورزش اختصاص داده شود. با معاونت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم را در این زمینه به وجود آورده‌ایم تا آزمون‌های تخصصی گرفته شود و نیروهای جدیدی استخدام شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با دانشگاه فرهنگیان هماهنگی‌های لازم را به عمل آوره‌ایم تا با افزایش ظرفیت موجود به گونه‌ای عمل شود که بتوانیم در سال‌های آینده کمبود و نیاز جدیدی که به وجود آمده را مرتفع کنیم.

حمیدی در مورد سرانه ورزشی مدارس تصریح کرد: به نظر من حیاط مدارس را نمی‌توانیم جزء سرانه ورزشی حساب کنیم. باید در کنار مدارس سالن‌های ورزشی و فضای استانداردی داشته باشیم تا بتوانند درس تربیت‌بدنی را در آن فضا فارغ از برف، باران، هوای آلوده و مسائل دیگر به مرحله اجرا بگذارند و درس تربیت‌بدنی از کیفیت بیشتری برخوردار شود.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۳ هزار فضای ورزشی دانش آموزی در کشور و ۷۸۰ فضای ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: کل فضای استاندارد ورزشی شامل سالن‌ها، اماکن و مجتمع‌های ورزشی دانش‌آموزی آمار ۲۸ صدم مترمربع سرانه ورزشی را به ما می دهد.

کد خبر 325809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.