سیزده آبان نماد وحدت و یکپارچگی/پشتیبانی مردمی دلیل وحشت امریکا از جمهوری اسلامی است

نشست مطبوعاتی و رسانه ای ستاد ۱۳ آبان صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در نشست مطبوعاتی و رسانه ای ستاد ۱۳ آبان که ازسوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در سالن اجتماعات مرکز صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از پیامهای مهم عاشورای حسینی «هیهات من الذله» بود. در ۴ دهه گذشته انقلاب، نمود عملی این پیام را شاهد بودیم و ملت ایران با ایستادگی در برابر امریکا و زیاده خواهی دولت مردان آن این شعار را عملی کرد.

عربده کشی های امریکا نشان رعب و وحشت و شکست است

جعفر عسکری ادامه داد: شرایط فعلی کشور و منطقه خیلی حساس است، یکی از دلایل عربده کشی های رئیس جمهور امریکا و سخنان سخیفش درباره ملت ایران، شکست های پی در پی است که در منظقه از نظام جمهوری اسلامی و تفکر پویای شیعه خورده است. در جبهه مقاومت پیروزی هایی اتفاق افتاد و آنها به وحشت افتادند چون تجزیه کشورها در خاورمیانه مدنظرشان بود و خاورمیانه بزرگ را برای خودشان تصویر کرده بودند که همچون گذشته منافع کشورهای اسلامی را چپاول کنند که با حضور چشمگیر و مقاومت و ایستادگی مردم عراق، ایران، سوریه و لبنان یکی پس از دیگری شکست خوردند و این عربده کشی ها نماد رعب و وحشت و شکست هایشان است.

سیزده آبان نماد وحدت و یکپارچگی است

وی با تاکید بر اینکه سیزده آبان نماد وحدت و یکپارچگی است عنوان کرد: مواضع تمام مسئولین نظام در برابر استکبار یک چیز است. همه شاهد بودند و همه به این نتیجه رسیدند که به امریکا نمی شود اعتماد کرد. این وحدت و همدلی و همگرایی نشان دهنده وحدت داخلی است و اگر ما این وحدت را در قبال حضور جدی و حداکثری تمام اقشار جامعه در مراسم یوم الله ۱۳ آبان به نمایش بگذاریم و آن پشتوانه مردمی نظام را یک بار دیگر به رخ دشمن بکشیم دست از عربده کشی و برنامه ریزی برمی دارند.

عسکری تصریح کرد: هر جنایتی صورت گرفته امریکا در آن دست داشته و با کمک ایادی خودش در کشور ما و در منطقه جنایات بیشماری را مرتکب شده و لازمه پاسخ به اینکه چرا ما می گوییم مرگ بر امریکا و چرا در برابر آن ایستادیم این است که جنایاتی که امریکا نسبت به ما مرتکب شده را تبیین کنیم و بتوانیم نظام را در برابر توطئه استکبار بیمه کنیم و این هنر رسانه است.

پشتوانه مردمی نظام دلیل اصلی وحشت امریکا از نظام است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این فرمایش امام که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تا لان کاملاً تحقق یافته و دلیلش این است که مردم با بصیرت در صحنه بوده اند. اگر عملکرد ما و روشنگری ما به دلیلی باعث ریزش بشود دیگر نمی توانیم بگوییم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و پشتوانه مردمی نظام دلیل اصلی وحشت امریکا از نظام است.

جعفر عسکری با اشاره به سخن شهید بهشتی که فرموده اند امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، ادامه داد: عصبانی بودن دشمن نشان می دهد که ما مسیر را درست طی می کنیم. آنها وقتی عصبانی می شوند که مردم ما در صحنه هستند و وقتی این پیروزی ها بدست می آید آنها فریاد می کشند.

مراسم یوم الله سیزده آبان کلاس درس است

وی گفت: ۱۳ آبان یادآور چند رخداد است و سیستم آموزش و پرورش نباید به حداقل ها بسنده کند و باید بستر را برای حضور گسترده فراهم کند، حضور دانش آموزان و دانشجویان و روحانیون در یوم الله سیزده آبان معنادار است. مردم مظلوم جهان به این ایستادگی و مقاومت چشم دوخته اند و اگر خواستیم مردم مظلوم جهان این ایستادگی و مقاومت را از دست ندهند باید علی رغم همه مشکلات در صحنه حاضر شویم.

عسکری افزود: ما معتقدیم که این مراسم، کلاس درس است، آموزش است و باعث رشد و بصیرت می شود. نباید تأثیر این مراسم روی نوجوانان و جوانان را نادیده گرفت.

دانستن، حق مردم است

در این نشست، معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان با تاکید بر اینکه بزرگداشت ۱۳ آبان ادامه دهندۀ راه کسانی است که استکبارستیزی و استقلال سیاسی و اجتماعی را برای ما به ارمغان آوردند، گفت: دلیل این بزرگداشت، قانون ظالمانۀ کاپیتولاسیون بود که توسط شاه ملعون در ایران اجرا شد و به نحوی بود که به قول مرحوم امام(ره) حتی ارزش یک سگ آمریکایی نیز از یک ایرانی بیشتر شد.

سیدمحسن طباطبایی افزود: آن چیزی که الان مهم است این موضوع است که در این مناسبت این تاریخ نه چندان دور را به نسل آینده انتقال دهیم. دانستن حق مردم است و اینجا مصداق می یابد. اتفاقاً همان پهلوی دوم که بزرگداشت کوروش را برگزار می کرد همان کسی بود که قانون کاپیتولاسیون را آورد و باید گفت که این چه نوع ملی گرایی است؟!

وی تصریح کرد: وظیفۀ رسانه هاست که این موضوعات را به نسل آینده منتقل کنند، ۱۳ آبان عزت را به ما بازگرداند و خفت را از ما دور کرد و هر روز به بازخوانی و مستندسازی این تاریخ نیاز است.

ایرانی را نمی شود تهدید کرد

در ادامۀ نشست مطبوعاتی ۱۳ آبان، مسئول تشکل های مذهبی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۳ آبان امسال ویژگی های خاص خودش را دارد که با سالهای گذشته متفاوت است. ۱۳ آبان سال گذشته در کشور ۲ گروه بودیم، یک گروه خوش بین به امریکا بودیم و یک گروه بدبین، عده ای اعتماد داشتند و عده ای اعتماد نداشتند؛ اما امسال اولین سالی است که یکپارچه همه بی اعتمادی به امریکا را دیدند و ان شاالله شعار مرگ بر امریکا را خواهیم داد و امریکا همان شیطان بزرگ و همان گرگی است که امام(ره) فرمود اگر تمام امریکا را مسجد بسازند و لا اله الا الله بگویند به امریکا اعتماد نکنید و امسال اولین سالی است که همه گروهها و جناح ها و احزاب این بی اعتمادی و گرگ صفتی امریکا را می بینند.

حجت الاسلام حسن بابایی افزود: دومین ویژگی ۱۳ آبان امسال جشن پیروزی بزرگ نابودی تروریسم به ویژه داعشی ها و تکفیری ها در عراق و سوریه است و ان شالله این جشن پیروزی را که داعش را امریکایی ها خلق کدند و حمایت کردند را خواهیم گرفت.

وی گفت: سومین ویژگی نیز سخن امام(ره) است که فرمودند اگر دولت امریکا یک کار خوب انجام داده بود و آن تحریم ها بود، این کاری که دارند انجام می دهند و ما را تحریم می کنند بهترین کار است چراکه ایرانی هنر خودش را انجام داده است و نشان خواهد داد و این تحریم هایی که دولت امریکا تجدید و تشدید می کند موجب می شود به همین زودی بار دیگر هنر ایرانی و ایرانیها در دنیا به نمایش دربیاید.

بابایی در ادامل سخنانش درباره برنامه های هفته دانش آموز تصریح کرد: مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه با فهمیده‌ها نخستین و شاخص‌ترین برنامه به مناسبت روز شهادت شهید فهمیده، روز دانش‌آموز، روز حماسه و ایثار اصفهان و روز اربعین است که این مسابقه از ۴۰ سوال تستی از زندگینامه قاسم بن الحسن(ع)، شهید محمدحسین فهمیده، شهید مهرداد عزیزالهی، شهید بهنام محمدی، شهید محسن حججی و پیرامون اربعین حسینی تشکیل شده و سئوالات روز ۱۳ آبان در میدان انقلاب اسلامی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل گروه سرود ۳ هزار نفری مستشهدین برای اجرا در روزهای ۱۲آبان، ۱۳ آبان و اربعین، ساماندهی و دعوت از هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی انصارالمهدی، برگزاری مسابقه ویژه دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، اجرای برنامه صبحگاهی مرگ بر آمریکا در ۱۳آبان، گفتمان دینی با موضوع استکبارستیزی در مدارس و دو برنامه مجازی از جمله این برنامه‌ها است./

کد خبر 325582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.