کلنگ دومین پردیس سینمایی اصفهان در «ساحل» زده شد

صبح امروز در مراسمی با حضور مسئولین حوزه هنری، شهرداری اصفهان، موسسه فرهنگی هنری بهمن سبز و نمایندگان شورای صنفی نمایش کلنگ دومین پردیس سینمایی اصفهان در مکان سینما ساحل زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۰  صبح امروز دوشنبه ۸ آبان ماه  مراسم کلنگ زنی پردیس سینمایی ساحل با حضور مهدی احمدی فر مدیرکل حوزه هنری اصفهان، فریده روشن مدیر کمسیون فرهنگی شورای شهر، مهدی مقدری سخنگوی شورای شهر، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و  محمود کاظمی مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری بهمن سبز  انجام شد.
در این مراسم مهدی مقدری و مهدی احمدی فر از برنامه های حوزه هنری و شورای اسلامی شهر در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان اصفهان صحبت کردند و سال پیش رو را سالی پر بار برای مردم اصفهان دانستند.

مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: این پردیس سینمایی با پنج سالن و با اولین کافه سینما و اولین موزه سینمایی استان اصفهان بازسازی خواهد شد و برخی از نکاتی که در این پروژه داریم در کشور و برخی موارد در استان اولین نمونه است.

وی افزود: امیدواریم همانطور که پروژه پردیس چهارباغ با موفقیت به انجام رسید این پروژه هم به خوبی در هفته هنر انقلاب سال ۹۷ به بهره برداری برسد و البته این امر نیاز به همت همه مسئولین دارد و در همین جا از تمامی دوستان شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر می خواهم تا همکاری های لازم را انجام دهند تا این پروژه به موقع به نتیجه برسد.

مهدی مقدری سخنگوی شورای شهر نیز گفت: در سال گذشته حدود ۴۳۰ میلیارد تومان در شهرداری اصفهان برای امور فرهنگی اختصاص داشته است اما هیچ سازه قابل ارائه ای در این راستا ایجاد نشده و بودجه صرف کارهای غیرمرتبط با حوزه فرهنگ شده است.

وی افزود: در سال گذشته برای پروژه پیاده رو سازی  اطراف مکان های تاریخی از بودجه بخش فرهنگی صرف شده در صورتی که این امور در حوزه عمرانی شهر است و استفاده از بودجه فرهنگی جایز نیست.


مقدری از بازسازی تالار اندیشه و همچنین پروژه های سینما ایران و سینما همایون خبر داد و اعلام  کرد که شهرداری به عنوان حامی در کنار پروژه های فرهنگی حضور دارد و ظرف یکی دو هفته آینده در جلسه ای برنامه بهسازی تمامی اماکن فرهنگی اصفهان  بررسی و تصویب خواهد شد. 
وی از ساخت سالن های پلاتو استاندارد و مختلف در سطح شهر خبر داد و بیان کرد در کنار پروژه های سینمایی از دوستان تئاتری خود غافل نیستیم و در پی آن هستیم که با ایجاد سالن های پلاتو مختلف، امکان فعالیت را برای تمامی هنرمندان فعال در این حوزه ایجاد کنیم تا اختلاف نظرها و بگو مگوهای تئاتر اصفهان کمتر شود و همه هنرمندان مجال فکر و کار داشته باشند.

در ادامه فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر از اقدامات جدید شورای شهر در جهت بازسازی اماکن فرهنگی مثل سینماها و سالن های تئاتر خبر داد.

وی گفت: اصفهان نیاز به داشتن پردیس های سینمایی دارد و این پردیس ها باید متناسب با نیازهای روز مردم و جمعیت اصفهان ساخته شود.

روشن با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک کلان شهر نیاز به بسترهای لازم برای رشد و توسعه فرهنگ دارد عنوان کرد: ما در شورای شهر باید هر کمکی که از دستمان برمی آید چه در بحث مصوبات و چه در بحث موزه سینما در این امر داشته باشیم.

محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز نیز در ادامه گفت: ساخت پردیس سینمایی ساحل را به مردم اصفهان تبریک می گویم.

وی افزود: این اتفاق خوب با کمک حوزه هنری و موسسه بهمن سبز و موسسه سینما شهر و مسئولین خوب شورای شهر و شهردار اصفهان رقم خواهد خورد و امیدواریم شب عید، بتوانیم عیدی خوبی به مردم اصفهان بدهیم.

مردم باید در یک مکان امن و جذاب و به روز به تماشای فیلم بنشینند

سهیل جهان بیگلری رییس هیات مدیره موسسه بهمن سبز از نیاز اصفهان به داشتن سالن های سینمایی و پردیس سینمایی در نقاط مختلف شهر اصفهان خبر داد و گفت: مردم باید در تمامی نقاط شهر امکان دسترسی به سینماها را داشته باشند و در یک مکان امن و جذاب و به روز به تماشای فیلم بنشینند.

وی از برنامه ریزی برای ساخت و بازسازی پروژه های سینما اندیشه در اصفهان خبر داد و افزود: مردم در مکان سینما اندیشه سابق اصفهان، مرکز فرهنگی و هنری سینمایی ندارند و اینکه شهروندان باید برای دیدن آثار سینمایی مسافتی را طی کنند ما را نیز مکدر می کند به همین دلیل ساخت سینما اندیشه را در آینده ای نزدیک در دستور کار داریم.

وی همچنین ادامه داد: باید به اولویت های ساختار شهری اصفهان در ساخت و بازسازی سینماها توجه کنیم.

پردیس سینمایی ساحل با ۵ سالن در کوتاه ترین زمان بازسازی خواهد شد

مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی استان اصفهان با اشاره به آغاز بازسازی سینما ساحل اصفهان گفت: زمان تعیین شده برای احداث دومین پردیس سینمایی اصفهان مطابق با طرح و نقشه انجام می‌شود و بازسازی سینما ساحل در برنامه موسسه بهمن سبز حوزه هنری قرار گرفته و هزینه آن ۶ میلیارد تومان برآورد شده بوده و قرار است این سینما به شکل پردیس سینمایی ۵ سالنه بازسازی شده و موزه سینمایی نیز در این مکان ایجاد شود.

وی با اشاره به تاسیس سینما ساحل در سال ۱۳۵۴، و استقبال از پردیس سینمایی چهارباغ افزود: بخش خصوصی و نهادهای مختلف شهری از جمله شهرداری و شورای شهر اصفهان در ساخت پروژه ساحل نیز با ما همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: این مجموعه سینمایی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان ساخته خواهد شد و به عنوان دومین پردیس سینمایی اصفهان افتتاح می شود و امیدواریم در پروژه بعدی سینما اندیشه را بتوانیم بازسازی کنیم.

در پایان این مراسم اولین کلنگ  پردیس سینمایی ساحل توسط مهدی احمدی فر، فریده روشن و محمود کاظمی زده شد. سینما ساحل اصفهان با حدود ۵۰ سال قدمت در  یک طرح عمرانی – فرهنگی و با مشارکت حوزه هنری استان، موسسه فرهنگی هنری بهمن سبز و شهرداری اصفهان به یک پردیس سینمایی با ۵ پرده نمایش، یک موزه و یک کافه سینما  تبدیل می شود.


پردیس سینمایی ساحل درفروردین ماه سال ۹۷ و همزمان با هفته هنر انقلاب افتتاح خواهد شد./

کد خبر 325541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.