ضرورت برخورد شجاعانه در خصوص برجام/قدرت موشکی ما یک قدرت دفاعی بازدارنده است

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: قدرت موشکی ما برای بازدارندگی و نجنگیدن است، برای این است که دشمن جرات جسارت را نداشته باشد لذا باید گفت ما در مقابل «منطق قدرت» استکبار، با «قدرت منطق» حرف می زنیم و اربعین سیدالشهداء نمونه ای از منطق ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با اشاره به اینکه صلح امام حسن(ع) زمینه ساز قیام عاشورا بود، اظهار کرد: باید  توجه داشت که بین صلح امام حسن(ع) و قیام عاشورا امام حسین(ع) به لحاظ اهمیت و ارزش هیچ تفاوتی وجود ندارد، چراکه ائمه معصومین کل نور واحد هستند که به عنوان امام و حجت خدا طبق رسالت الهی شان در راستای مصلحت اسلام و مسلیمن عمل کرده اند حال چه بر اساس این مصلحت صلحی اتفاق افتاده یا قیامی شکل گرفته باشد.

وی افزود: صلح امام حسن (ع) برای حفظ اسلام و قرآن انجام شده است و قطعاً اگر شرایط اجتماعی _ سیاسی دوران امام حسن(ع) ایجاد می کرد ایشان هم چون امام حسین(ع) دست به قیامی چون قیام عاشورا می زنند.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: باید توجه داشت صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) هر دو با یک هدف و آن احیاء و تقویت مکتب اسلام بوده است و باید گفت اگر صلح امام حسن(ع) واقع نمی شد، قیام عاشورا که اسلام ناب محمدی(ص) که به واسطه آن تا امروز زنده مانده است هم شکل نمی گرفت و با شهادت امام حسن(ع) در جنگ با معاویه اسلام برای همیشه به فراموشی سپرده می شد.

وی با اشاره به اینکه اربعین، امنیت آفرین و بازدارنده و در بالاترین سطح، شاهراه ظهور است، ادامه داد: همان رسانه هائی که عاشورا را با قمه زنی نشان می دهند تا به اهداف خود برسند، همایش اربعین را سانسور می کنند چرا که می دانند شور و عظمت اربعین، مجذوب کننده دلهاست و توطئه های آنها را خنثی می کند.

زارعی با اشاره به اینکه عدم اعتماد ما به آمریکا، ناشی از تجربه‌های مکرر بدعهدی ها و جنایات آمریکاست، اضافه کرد: آنهائی که می خواهند،   ایران را کشور خشن و جنگجو معرفی کنند، بدانند که ما قرارمان بر جنگ نیست، اما در دفاع از حیثیت‌مان کوتاهی نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز عربستان دست به دامان آمریکا است، چرا که موقعیت خود را در منطقه متزلزل می داند، عنوان کرد: قدرت موشکی ما برای بازدارندگی و نجنگیدن است، برای این است که دشمن جرات جسارت را نداشته باشد لذا باید گفت ما در مقابل «منطق قدرت» استکبار، با «قدرت منطق» حرف می زنیم و اربعین سیدالشهداء نمونه ای از منطق ماست.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: ملت هوشیار ایران اجازه نخواهند داد که بعد از این برجام نافرجام، برجام های دیگری برکشور تحمیل شود لذا دولتمردان نیز باید هوشیار باشند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر سقوط دو دختر جوان در اصفهان گفت: خانواده ها باید مراقبت های لازم در استفاده فرزندان از فضا مجازی را داشته باشند چراکه نوجوانان به سبب این که در برهه سنی خاصی قرار دارند، بیشترین تاثیرات را از محیط اطراف خود می پذیرند.

زارعی خاطرنشان کرد: به همین جهت اگر ما به عنوان والدین آن ها نتوانیم شرایط روحی و جسمی نوجوانان را درک کرده و اقدام متناسبی را در جهت رفع نیازهای آنان انجام ندهیم، بعید نیست که به افسردگی مبتلا و به سوی انجام اعمال خطرناکی برای جلب توجه بیشتر اقدام کنند.

کد خبر 325099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.