تاریخ برای فوتسال گیتی‌پسند تکرار شد

تیم فوتسال گیتی‌پسند با تغییر سرمربی در نیم فصل باز هم اتفاقات دو سال قبل را تکرار کرد تا این‌بار حسین شمس جانشین علیرضا افضل شود.

به گزارش ایمنا، هرچند که این روزها علیرضا افضل سرمربی اخراجی گیتی‌پسندی‌ها مشغول مصاحبه علیه عملکرد مدیریت و بازیکنان تیم سابقش خودش است ولی با این حال گیتی‌پسندی‌ها با توجه به فاصله کم بین رقابت‌های دور رفت و دور برگشت لیگ خیلی زود سرمربی جدید تیم خودشان را انتخاب کردند تا از بقیه مدعیان عقب نمانند. آن روزی که علیرضا افضل به عنوان سرمربی گیتی‌پسند انتخاب شد تا هدایت این تیم را در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر بر عهده بگیرد کمتر هوادار گیتی‌پسند تصور می‌کرد که این تیم نتواند عملکرد مناسبی را از خودش به جا بگذارد. حفظ اسکلت اصلی تیم قهرمان فصل گذشته در کنار جذب چند بازیکن جدید و باکیفیت نشان از این داشت که گیتی‌پسند می‌تواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند. کسب ۱۰ امتیاز از چهار مسابقه ابتدایی فصل هم نتیجه خوبی برای گیتی‌پسند بود اما به نظر می‌رسد که حضور این تیم در فوتسال جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات که با شکست در مقابل نماینده تایلند بدست آمد به نوعی پایه‌های نیمکت علی افضل در تیم گیتی‌پسند را لرزاند. اصفهانی‌ها که قبل از این یک بار با هدایت همین سرمربی به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرده بودند این‌بار هم به امید قهرمانی راهی مسابقات آسیایی شدند اما نایب قهرمانی چیزی نبود که مدیران گیتی‌پسند را راضی کند و آنها به نوعی منتظر بودند تا از عملکرد سرمربی تیم انتقاد کنند که سومی در نیم فصل این بهانه را به دستشان داد.

شمس در اصفهان احیا می‌شود

آنهایی که فوتسال اصفهان را به صورت جدی دنبال می‌کنند بدون شک با شنیدن نام حسین شمس و باشگاه گیتی‌پسند روزهایی را به یاد خواهند آورد که شمس به عنوان مدیر فنی در تیم گیتی‌پسند مشغول به فعالیت بود و در آن قهرمانی پرحاشیه که البته بعد از جانب فدراسیون پس گرفته شد حسین شمس نقشی مهم و تاثیرگذار ایفا کرد. برتری ۱۱ بر ۲ گیتی‌پسند در مقابل پرسپولیس در اسفندماه سال ۹۰ که در سالن مخابرات اصفهان حاصل شد و البته باخت فولاد ماهان به منصوری قرچک در سالن پیروزی منجر به قهرمانی گیتی‌پسند شد و صحنه‌های مربوط به خوشحالی حسین شمس در پایان آن مسابقه برای مدت‌ها سوژه جذابی برای برنامه‌های تلویزیونی بود ولی در نهایت شمس بعد از مدت‌ها که دور از اصفهان بود و بر روی نیمکت تیم‌هایی مثل دبیری تبریز، مس سونگون و دانشگاه آزاد نشست دوباره به اصفهان بازگشته تا این‌بار به عنوان سرمربی بر روی نیمکت گیتی‌پسند بنشیند و کار ناتمام علی افضل را در لیگ تمام کند.

البته حسین شمس به نوعی تأثیرگذارترین مربی در فوتسال ایران بود و دوران طلایی فوتسال ما در سطح جهان بعد از سال‌ها وقفه از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ توسط این سرمربی رقم زده شد ولی با این حال صراحت لهجه‌اش گاهی اوقات کار دستش داده و حتی منجر به ممنوع شدن فعالیت‌هایش هم شده است. این تیمی که امروز در اختیار حسین شمس قرار گرفته با سلیقه کادر فنی قبلی بسته شده ولی با این حال می‌توان امیدوار بود که بازیکنان بزرگتر تیم حداقل بر خلاف سرمربی قبلی این‌بار از سرمربی جدیدشان حرف شنوی کامل داشته باشند و هیچکدام نخواهند که بر طبق صحبت‌های افضل فامیل نزدیک خودشان را برای هدایت گیتی‌پسند کاندیدا کنند. البته نباید فراموش کرد که این هزینه فراوان گیتی‌پسند در راه قهرمانی  لیگ ممکن است از لحاظ هزینه هم تبعاتی برایشان به همراه داشته باشد و حاشیه‌هایی هم ایجاد کند و فقط اول شدن در لیگ است که می‌تواند این تغییرات را توجیه کند.

تاریخ برای گیتی‌پسند تکرار شد

دو سال قبل و در مهرماه سال ۹۴ بود که گیتی‌پسند با هدایت محمود خوراکچی در پایان نیم فصل اول لیگ با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۳ مسابقه بر روی پله سوم جدول لیگ قرار گرفت و همین نتیجه باعث شد تا مدیران گیتی‌پسند تصمیم به اخراج خوراکچی و امضای قرارداد با رضا لک بگیرند. البته حضور لک در اصفهان هم منجر به قهرمانی گیتی‌پسند نشد و فاصله هشت امتیازی این تیم با صدر جدول در نهایت گیتی‌پسند را از قهرمانی دور نگه داشت. البته لک برای سال بعد هم در گیتی‌پسند ماند و در فصل ۹۶-۹۵ با تیمش به عنوان قهرمانی رسید تا در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد این سرمربی در اصفهان بماند باز هم مدیران گیتی‌پسند تصمیم دیگری گرفتند تا لک جای خودش را به علیرضا افضل بدهد. اما امسال هم تاریخ برای گیتی‌پسند تکرار شد و این تیم که این‌بار با ۲۸ امتیاز روی پله سوم جدول نیم فصل قرار گرفته شاهد تغییر بر روی نیمکت سرمربی‌گری خودش بود و افضل جای خودش را به حسین شمس داد.

کد خبر 324913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.