هیچ خودکشی موفقی در چهارسال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان ثبت نشده است

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تعداد دانشجویان در مرز بحران دانشگاه در پایش های مرکز بهداشت به طرز معناداری کاهش پیدا کرده است و طی چهار سال گذشته هیچ خودکشی موفی در دانشگاه صنعتی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ظفرالله کلانتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ایجاد محیط آرام برای رشد دانشجویان ضروری است، گفت: اما این محیط آرام به معنی سکون نیست بلکه درکنار فعالیت های علمی دانشجویان، فعالیت های تشکلی و دانشجویی نیز نیاز است و ما معتقد هستیم این فعالیت ها در کنار فعالیت های علمی باید در دانشگاه وجود داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم ارتقا روحیه و سلامت جسمانی و روانی دانشجویان، تصریح کرد: یکی از وظایف معاونت دانشجویی علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز و امکانات رفاهی مختلفی که برای زنندگی دانشجویان نیاز است، ا تامین سلامت جسمی و روحی آنهاست.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین طرح ها بازسازی کلی خوابگاه پنج دانشگاه است که تمام مواردی که برای زندگی دانشجویی نیاز است در آن در نظر گرفته شده و اگر بتوانیم در ترم آینده به بهره برداری برسد، یکی از بهترین خوابگاه های کشور خواهد بود و به عنوان خوابگاه سبز معرفی می شود.

برنامه های آموزش مرکز بهداشت دانشگاه رشد ۶۰ درصدی داشته است

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: وجود مرکز بهداشت و مرکز مشاوره به منظور توجه به سلامت های جسمی و روانی یکی از اقدامات معاونت دانشجویی دانشگاه است. و در این راستا برنامه های آموزش مرکز بهداشت دانشگاه رشد ۶۰ درصدی داشته است.

کلانتری به افزایش چهاربرابری فعالیت های ورزشی در دانشگاه در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل کاهنده آسب های اجتماعی توجه به ورزش است و در همین راستا انجام فعالینت های ورزشی در دانگاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به لزوم توجه به کار دانشجویی، عنوان کرد: این کارها از نظر تعداد ۲برابر و از نظر هزینه های پرداخت شده بیش از سه برابر شده است که هم کمک هزینه ای برای دانشجویان بوده و هم اوقات فراغت آن ها را پر می کند.

کاهش ۴۰ درصدی پرونده های انضباطی دانشگاه صنعتی
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی پرونده های انضباطی در دانشگاه نسبت به سال ۹۲، عنوان کرد: تعداد دانشجویان در مرز بحران دانشگاه به طرز معناداری در پایش های مرکز بهداشت کاهش پیدا کرده است.

کلانتری با بیان اینکه در زمینه مشکلات روانی وضعیت ما مشابه سایر دانشگاه ها است، گفت: ما در طی چهار سال خوشبختانه هیچ خوکشی موفقی نداشتیم.

وی با بیان اینکه وجود دانشجوی معتاد قابل انکار نیست، تصریح کرد: وقتی جوان به دور از خانواده در یک محیط هیجانی قرار می گیرد، امکان ابتلا به اعتیاد وجود دارد که باید از طریق مشاوران و مراکز سلامت با این قضیه مقابله کنیم؛ در واقع مهم این است با فعالیت های ورزشی، مشاوره و کمک آموزش آمار خودکشی و اعتیاد دانشجویی را کم کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه هیچگونه اعتراضی نسبت به غذا به سلف های ما نرسیده است، گفت: خوشبتانه غذا از نظر بهداشتی  مشکلی ندارد و از نظر کیفیت هم قابل قبول است؛ گرچه ما نمیگوییم غذای درجه یک مطابق بهترین رستوران را اراه می دهیم اما از نظر سلامتی مشکلی ندارد.

کلانتری به تکمیل فاز دوم خوابگاه های متاهلین دانشگاه اشاره کرد و گفت: این خوابگاه دارای 5 بلوک و 120 واحد است که همین تعداد بزودی به این خوابگاه ها اضافه می شود.

کد خبر 324748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.