ایجاد شرایط لازم برای سوادآموزی همه عشایر ضروری است

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد افراد در استان اصفهان از نعمت سواد برخوردار هستند و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی در راستای اجرای عدالت آموزشی درصدد کاهش بی‌سوادی جامعه به صفر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از آموزش‌و پرورش استان اصفهان، رسول زرگر پور در صد و بیست و یکمین شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد افراد در استان اصفهان از نعمت سواد برخوردار هستند و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی در راستای اجرای عدالت آموزشی درصدد کاهش بی‌سوادی جامعه به صفر باشیم.

وی به آمار عشایر موجود در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به ۲ هزار خانوار با جمعیت بالغ‌ بر ۵ هزار نفر در استان اصفهان از اقوام بختیاری و قشقایی در اصفهان ساکن هستند و در تلاش هستیم با همکاری سایر استان‌ها درصدد آموزش تمامی عشایر برآییم.

استاندار اصفهان در پایان جلسه این شورا بر ضرورت بررسی کارشناسی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و تطبیق آن با اسناد بالادستی تأکید کرد و ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه گفت: ضروری است جلسه‌ای با معاون وزیر به‌منظور تقلیل بی‌سوادی عشایر داشته باشیم و امیدواریم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نرخ باسوادی به صفر تقلیل یابد.

زرگر پور برگزاری المپیاد ورزشی را اقدام مطلوبی برشمرد و خواستار ادامه برگزاری این المپیاد در دوره‌های دیگر شد. وی همچنین در خصوص ضرورت آموزش همه افراد به‌ویژه افراد لازم التعلیم گفت: دولت در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت که کسی از تحصیل بازنماند و در این خصوص لازم است سازمان برنامه‌وبودجه اعتبارات لازم را در این خصوص تأمین کند و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دولت صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 324529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.