استاندارد نبودن آسانسور برخی از ساختمان‌های دولتی/ وضعیت مصالح ساختمانی نامطلوب است

استاندار اصفهان با انتقاد از استاندارد نبودن برخی از آسانسورهای ساختمان های دولتی، گفت: وضعیت مصالح ساختمانی را نامطلوب است چرا که بخشی از آن توسط تعدادی از واحدهای غیراستاندارد و غیررسمی تولید می شود که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در یکصدوهفتاد و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان، به مصوبات کارگروه تخصصی استاندارد اشاره و با تاکید بر استاندارد سازی مصالح ساختمانی، اظهار داشت: کارگروه مصالح ساختمانی زیر مجموعه شورای فنی استان، دستورالعمل و شیوه نامه ای تهیه و جهت طرح در شورای برنامه ریزی استان ارائه می کند.

وی با بیان اینکه ایران روی دو کمربند زلزله خیز آلپ-هیمالیا و کمربندی خشکسالی قرار گرفته است، اظهار داشت: استان اصفهان نیز در محدوده متوسط قرار گرفته است و بر همین اساس استانداردسازی مصالح ساختمانی اهمیت ویژه ای دارد.

استاندار اصفهان وضعیت مصالح ساختمانی را نامطلوب خواند و گفت: مصالح ساختمانی در دو قسمت قابل کنترل است یک در زمان تولید و دیگری در زمان مصرف که باید کنترل و استانداردسازی شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی کیفیت و استاندارد در زمان تولید باید از سوی اداره کل استاندارد پیگیری شود، افزود: واحدهای رسمی و نشان دار توسط استاندارد بررسی و کنترل می شود ولی متاسفانه مصالح ساختمانی توسط تعدادی از واحدهای غیراستاندارد و غیررسمی نیز تولید می شود که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

زرگرپور با بیان اینکه کنترل مصالح ساختمانی در زمان مصرف در دو بخش پروژه های عمرانی و شخصی صورت می گیرد، افزود: در پروژه های عمرانی هیچ بهانه ای برای کنترل مصالح ساختمانی وجود ندارد چرا که همه موارد تحت اختیار دستگاه ها است و باید کنترل لازم صورت گیرد که مصالح استاندارد مصرف شود و شورای فنی تنها مرجع کنترل ساختمان های دولتی است.

وی ادامه داد: در مورد پروژه های شخصی نیز بر اساس تقسیم بندی استانداردهای مقررات ملی ساختمان ها باید کنترل شود و بر همین اساس باید سطح دامنه پروژه های حیاتی و مهم تعیین گردد که حتما مصالح استاندارد بکارگرفته شود و شورای فنی نیز باید در این زمینه کنترل لازم را داشته باشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید در خصوص ساختمان های دولتی آسیب شناسی صورت گیرد که فرایند کاملی طی شود، اظهار داشت: در ساختمان های غیردولتی باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بازه ی زمانی مشخص شود که پروژه های حیاتی، خیلی مهم، مهم مشخص شوند و سپس مکانیزم و فرایندی طراحی شود که این روند حتما کنترل شود.

وی با بیان اینکه باید فرایند طراحی شده در شورای فنی طی یک ماه آینده جمع بندی و برای تصویب به شورای برنامه ریزی بیاید و مبنای کار قرار گیرد، افزود: تدوین استاندارد و سپس نظارت و کنترل این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور به عدم استاندارد برخی از آسانسورهای ساختمان های دولتی نیز اشاره کرد و افزود: موارد بحرانی مورد توجه اداره کل استاندارد باید طی ۲۰ روز آینده رفع مشکل شوند و پس از این مدت اداره کل استاندارد نسبت به پلمپ آسانسورها اقدام خواهد کرد.

کد خبر 324527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیرین IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    حتما حتما به وضعیت اسانسورها رسیدگی بیشتر بفرمایید و شرکتهای غیرقانونی و همچنین اسانسورهای غیراستاندارد را پلمپ نمایید. متشکرم