عملیات احداث نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه آذرماه آغاز می شود

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در صورتی که طرح پروژه نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه آماده شود کلنگ عملیات اجرایی این نمایشگاه آذر ماه بر زمین زده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغرکشاورز راد در برنامه تلویزیونی"اینجااصفهان" با اشاره به ساماندهی فروشگاههای موتورسیکلت و دوچرخه اضافه کرد: اکنون مغازه های فروش موتورسیکلت در خیابان سروش، لاله و جی قرار دارد که به دلیل ایجاد سد معبر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی تصریح کرد: از همین رو برای ساماندهی این مغازه ها جلساتی با اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه برگزار شد و فروشگاهی برای این مهم در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه زیربنای مکان جدید نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه ۷۴ هزار مترمربع و دارای ۲ طبقه پارکینگ است، توضیح داد: یک طبقه در زیرزمین اول این پروژه به انبار، طبقه اول و همکف آن نیز به عنوان فروشگاه های موتورسیکلت و لوازم یدکی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طراحی فاز دوم این پروژه در مراحل پایانی است، گفت: در صورتی که طرح این پروژه آماده شود کلنگ عملیات اجرایی این نمایشگاه آذر ماه بر زمین زده می شود.

کشاورز راد تاکید کرد: احداث این نمایشگاه می تواند در کاهش ترافیک و بهبود سیما و منظر شهری موثر باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ساماندهی بازار خوار و بار و خشکبار گفت: با توجه به شناسایی مشاغل مزاحم از سوی شهرداری اصفهان، طبق آمار بیشترین معضل شهروندان وجود بازار خشکبار در خیابان جهاد و ولیعصر بود از همین رو شهرداری اصفهان ساماندهی این بازار را در دستور کار خود قرار دارد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بازار خوار و بار و خشکبار در ضلع شرقی میدان مرکزی میوه و تره بار به مساحتی حدود ۱۴ هکتار در ۵ محور در دست اجراست.

کشاورز راد با اشاره به اینکه محور اول این پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: محور اول این پروژه اوایل سال آینده تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: در بازار خوار و بار و خشکبار ۱۱۴ سوله برای انبار، دفاتر اداری، نگهبانی، سریداری، خیابان هایی با عرض ۳۰ متر برای ورود خودروهای سنگین به سوله ها و خیابانی برای ورود خودروهای سبک پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه با اجرای این پروژه ترافیک خیابان جهاد و ولیعصر کاهش می یابد، اضافه کرد: تسهیلات ویژه ای برای کسبه های خرده فروشی که در این مناطق  فعالیت می کنند و آمادگی دارند که به این بازار بیایند، در نظر گرفته شده است.

کشاورزراد در ادامه با اشاره به ساماندهی بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان گفت: بازار گل و گیاه فعلی در خیابان همدانیان قرار دارد و خدمات خوبی را به شهروندان ارائه می دهد اما ترافیک زیادی در خیابان های اطراف ایجاد شده است به همین دلیل احداث بازاری بزرگ به مساحت ۱۲ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از احداث این بازار را حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دانست و عنوان کرد: با احداث این بازار تولیدکنندگان بدون واسطه محصولات خود را عرضه می کنند، همچنین با حذف واسطه ها قیمت گل با قیمت واقعی در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان بازار گل و گیاه در ۳ فاز احداث می شود که فاز یک آن دارای ۴ بخش همچون سالن گلهای سرشاخه، گیاهان آپارتمانی، زیر سازی و محوطه سازی ها، سالن تخصصی کاکتوس و باغ و باغچه است.

وی  با اشاره به اینکه فاز دوم بازار گل وگیاه شامل شربت خانه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مجموعه خدماتی و محوطه سازی است، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز در دست طراحی است.

کشاورز راد با اشاره به اینکه فاز سوم پس از تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم انجام می شود، خاطرنشان کرد: در فاز سوم بازار گل و گیاه شرق اصفهان نیز سالن های عرصه پرندگان و ماهی های زینتی و محوطه سالن احداث می شود.

وی اظهارکرد: بازار گل و گیاه شرق اصفهان بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و در اختیار شهروندان قرار داده  می شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مشاغل مزاحم در سطح شهر برای شهروندان مزاحمتی ها را ایجاد می کند، ادامه داد: هرشغلی که در مکان مناسب نباشد و باعث سروصدا، ترافیک و باعث مختل شدن آسایش شهروندان شود جز مشاغل مزاحم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای آشنایی شهروندان با مشاغل مزاحم فعالیت های ویژه ای در سطح شهر انجام شد، اظهارکرد: در یک ماه گذشته با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی تابلوهای سطح شهر به معضل مشاغل مزاحم اختصاص داده شد و مستندهایی در این باره پخش شد.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳ بازار روز کوثر در سطح شهر را اندازی شده است، گفت: بازارهای روز کوثر زیر نظر مستقیم سازمان اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه در بازارهای روز کوثر تمام اقلام مورد نیاز شهروندان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک ناظر مقیم در بازارهای روز کوثر برای بررسی و کنترل کیفی کالاها مستقر شده و روزانه کالاهای بازار را بررسی می کند.

کشاورز راد با تاکید بر اینکه  قیمت اجناس با تخفیف و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود، عنوان کرد: علاوه بر تخفیف‌های روزانه، طرح فروش ویژه به مناسبت های مختلف همچون اعیاد، ماه مبارک رمضان و غیره در بازارهای روز کوثر اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد:کیفیت و قیمت مناسب اجناس بازارهای روز کوثر باعث شده تا شهروندان استقبال ویژه ای از بازارهای روز کوثر داشته باشند، در این راستا روزانه بین ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار نفر به بازارهای روز کوثر مراجعه و اقلام مورد نظر خود را خریداری می کنند.

وی گفت: شهروندان می توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت خود را از طریق شماره های سامانه  ۱۳۷، ۳۲۶۸۴۴۰۸ و همچنین سامانه پیام کوتاه سازمان به شماره ۳۰۰۰۱۳۹۰۹۰  اعلام و پیگیری کنند.

کد خبر 324481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 0
    ای کاش یه فکر برای نمایشگاه های ماشین میشد
  • جواد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    فروشگاه موتور سیکلت و دوچرخه اولویت اول مشکلات شهره؟!!