احداث بازار گل و گیاه شرق اصفهان مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: بازار گل و گیاه شرق اصفهان بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث و در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

امیر نوری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه بازار فعلی گل و گیاه اصفهان که در خیابان همدانیان واقع شده و به لحاظ مشکلات ترافیکی و محدودیت فضای داخلی با اعتراض اهالی ساکن در این خیابان مواجه شده است، تصمیم گرفته شد این بازار به خیابان ارغوانیه ابتدای بلوار رضوان انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به ویژگی های محل جدید بازار گل و گیاه اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محل جدید بازار گل و گیاه در خیابان ارغوانیه از بافت مرکزی شهر جدا است، با مشکلات ترافیکی به خصوص در ایام پیک سال مواجه نخواهد بود.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه محل جدید بازار گل و گیاه اصفهان در زمینی به مساحت ۸ هکتار احداث می شود، گفت: این بازار با توجه به طراحی جدید قابلیت های بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: در طراحی های انجام شده، بازار گل و گیاه اصفهان در مجاورت باغ تندرستی واقع شده و شهروندان می توانند ضمن مراجعه به بازار، در تفرجگاه باغ تندرستی نیز اوقات فراغت خود را سپری کنند.

نوری با اشاره به اینکه در بازار جدید قسمت عمده فروشی از خرده فروشی جدا شده و شهروندان می توانند با آسایش بیشتری خرید خود را انجام دهند، افزود: قرار بود فاز یک بازار گل و گیاه اصفهان که شامل آماده سازی زمین برای محوطه سازی، اجرای دیوارهای پیرامونی بازار و اسکلت سالن های گل است، ظرف ۶ ماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: فاز اول بازار گل و گیاه اصفهان تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پیش بینی های انجام شده تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون عمران سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز دوم بازارگل وگیاه شامل: شربت خانه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مجموعه خدماتی و محوطه سازی است، بلافاصله  پس از اتمام فاز یک وارد مرحله مناقصه و ساخت می شود، تصریح کرد: فاز سوم این بازار نیز پس از تکمیل عملیات اجرایی فاز دوم اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در فاز سوم بازار گل و گیاه شرق اصفهان نیز سالن های پرندگان و ماهی های زینتی و محوطه سالن احداث می شود.

کد خبر 324320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.