ماموریت دانشگاه فرهنگیان تامین نیروی انسانی است/ بازنشستگی ۲۵۰ هزار معلم تا ۵ سال آینده

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ماموریت دانشگاه فرهنگیان تامین نیروی انسانی است، گفت: ۲۵۰ هزار معلم تا ۵ سال آینده بازنشسته می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر تاجیک اسمعیلی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با ساختاری مرکزی کشوری و  واحدهای تابع استانی در قالب مدیریت‌های استانی و پردیس‌ها و مراکز آموزشی اداره می شود.

ماموریت دانشگاه فرهنگیان تامین نیروی انسانی است
وی با بیان اینکه ماموریت این دانشگاه تامین نیروی انسانی است، افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه مأموریت‌محور، وظیفه تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش را انجام می‌دهد و معمولا عمده شکل پذیرش دانشجو در این دانشگاه مدل شبانه روزی است که داوطلبان با کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و طبق قانون متعهدین خدمت به آموزش و پروش پذیرش می‌شوند و از همان روز نخست پذیرش به عنوان نیروی آموزش و پرورش قلمداد می‌شوند و آموزش‌های تخصصی تربیت معلم را فرا می‌گیرند.
قائم مقام دانشگاه فرهنگیان خبر داد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ۱۶ رشته آموزشی دارد.

اسمعیلی تاکید کرد: همچنین طبق قانون از فارغ‌التحصیلان کارشناسی به بالا نیز پذیرش به عمل می آید به این نحو که به مدت یک سال دوره کارآموزی مهارت های آموزشی را طی خواهند کرد.
وی یکی از ماموریت های دانشگاه را تقویت بنیه علمی اعلام کرد و گفت: علاوه بر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، دوره های ناپیوسته هم داریم و دوره دکتری در دستور کار است.

در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد
قائم مقام دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد که بیش از ۵۰ هزار دانشجو در دوره‌های شبانه روزی و بقیه نیز در دوره‌های ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به بودجه عمرانی دانشگاه گفت: بودجه به دو شکل احداثی و تعمیراتی-نگه داری است و باید گفت در سال ۹۶ هیچ بودجه احداثی محقق نشده است، در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ تخصیص بودجه احداثی صفر بوده است.

ساماندهی مسائل آموزشی و قطب بندی دانشگاه از اهداف نشست منطقه ۷

اسماعیلی گفت: اکنون دانشجویان این مرکز در ۶۴ پردیس دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

وی با اعلام طرح تجمیع آموزش‌ها به عنوان یک اصل تصریح کرد: قرار شد با ادغام برخی از فعالیت‌ها در برخی مراکز و پردیس‌ها بار اجرایی دانشگاه کم شود و از مدتی قبل این طرح در یک مدیریت واحد استانی در حال اجراست؛ از مدتی قبل یک هماهنگی‌های منطقه‌ای برای این کار صورت گرفته و پردیس‌ها و مراکزی که هم‌جوار هستند مشابه تقسیم بندی وزارت علوم، نشست‌هایی برای بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلاتی که مطرح است برگزار می‌کنند.

اسمعیل بیان کرد: امروز نشست منطقه ۷ برگزار شد که شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است .

وی با اشاره نوپا بودن این دانشگاه، خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های ما ساماندهی مسائل آموزشی و قطب بندی دانشگاه در مسائل آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش از طریق گروه‌بندی‌های آموزشی است.

۲۵۰ هزار معلم از آموزش و پرورش تا ۵ سال آینده باززنشسته می شوند

قائم‌مقام دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: برای کیفیت بخشی به آموزش‌ها نمی‌توانیم هر رشته‌ای را در همه مراکز داشته باشیم علاوه بر اینکه مسئله برخورداری از اساتید توانمند یکی از مؤلفه‌های مهم مراکز است؛ نیاز آموزش و پرورش به رشته‌های مختلف متفاوت است، در توسعه و محدود کردن دامنه فعالیت‌های استانی آنچه که مهم است همین موارد است لذا جلسات هم‌اندیشی به همین منظور برگزار می‌شود.

وی خبر داد: طبق آمارهای اعلام شده تا ۵ سال آینده حدود ۲۵۰ هزار بازنشسته خواهیم داشت، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی متخصص بسیار کمتر از این مقدار است.

قائم‌مقام دانشگاه فرهنگیان همچنین اعلام کرد: ۱۰ هزار نیرو از طریق کنکور جذب شده اند و هم چنین مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای استخدام حدود ۱۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان از طریق ماده ۲۸ داده شده است.

وی همچنین گفت: شرایط ایده آل در دانشگاه فرهنگیان دانشجوی شبانه روزی است که تمامی مهارت‌های تخصصی را یاد بگیرد ولی این نیاز به امکانات دارد که ظرفیت‌های دانشگاه جوابگو نیست لذا پیش‌بینی شده است تا دانشگاه از راه‌های دیگر استفاده کند.

کد خبر 324261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.