کار ذوب‌آهن در نقش جهان «سه» شد/ پرواز پرندگان پارسی

تیم فوتبال ذوب‌آهن در اولین میزبانی رسمی خودش در استادیوم نقش‌جهان یک شکست سنگین را متحمل شد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته دهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

ذوب‌آهن صفر - پارس جنوبی جم ۳

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۱۴۰۰ نفر

گل‌ها: مهدی زبیدی دقیقه ۴۱ ، امید سینک دقیقه۸۳، حسین پور امینی دقیقه ۹۰ برای پارس جنوبی

اخطار: دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب‌آهن؛ مجتبی لطفی از پارس جنوبی

کادر داوری: حسین زرگر ، سجاد طوری، محمدجواد مداح

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی فر (۷۶- ایمان موسوی)، مهران درخشان مهر، مهدی مهدی پور، حمید بوحمدان (۷۲- محمدرضا عباسی)، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان (۴۶- ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی و کیروش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم فوتبال پارس جنوبی: محسن فروزان، مایکل اومانیا، مجتبی لطفی، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی (۸۰- امید سینک)، حسین پور امینی، میثم تیموری، فرشاد سالاروند، مجید علیاری، فرشاد محمدی مهر و آلویس نانگ (۷۳- ارسلان مطهری)

سرمربی: مهدی تارتار

شرح بازی:

ذوب‌آهن در شرایطی میزبان پارس جنوبی جم بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی با پیروزی در این بازی می‌توانستند ضمن گرفتن سه امتیاز رقابت در صدر جدول لیگ را هم داغ کنند. بازی در همان دقایق ابتدایی بسیار جذاب دنبال شد و بعد از اینکه در ۱۰ دقیقه ابتدایی هر ۲ تیم موقعیت‌هایی بر روی دروازه‌ها ایجاد کردند بازی روند طبیعی به خودش گرفت. در نیمه اول به جز در ۱۰ دقیقه ابتدایی تماشاگران شاهد بازی آنچنان جذابی از جانب ۲ تیم نبودند و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و تنها یک بار مهدی زبیدی موفق شد با یک شوت زیبای از راه دور دروازه ذوب‌آهن را باز کند و برنده به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم انتظار میرفت شاگردان امیر قلعه‌نویی برای جبران گل خورده حملات خودشان را افزایش دهند ولی ذوب‌آهنی‌ها زور لازم را نداشتند و موقعیت آنچنانی دروازه محسن فروزان را تهدید نکرد. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی پارسی‌ها بر روی دو ضد حمله موفق شدند به ۲ گل دیگر هم دست پیدا کنند تا ذوب‌آهن یک شکست خانگی عجیب را در این بازی متحمل شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ پارس جنوبی (دقیقه ۴۱): جنوبی‌ها ضربه خطا در پشت محوطه جریمه را کوتاه کار کردند تا مهدی زبیدی در فاصله ۳۰ متری دروازه ذوب‌آهن صاحب توپ شود و با یک شوت پای چپ محکم توپ را به کنج دروازه رشید مظاهری بفرستد.

۲-۰ پارس جنوبی (دقیقه ۸۳): بر روی یک ضد حمله امید سینک در میانه‌های میدان صاحب توپ شد و با نفوذ به داخل محوطه جریمه نژادمهدی را از پیش رو برداشت و با یک شوت نه چندان محکم دروازه ذوب‌آهن را باز کرد.

۳-۰ پارس جنوبی (دقیقه ۹۰): خطاری مهران درخشان‌مهر بر روی ابراهیم صالحی یک ضربه پنالتی نصیب پارس کرد که امید سینک پشت توپ قرار گرفت ولی این ضربه را رشید مظاهری برگشت داد تا در ریباند حسین پور امینی از راه برسد و دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- سانتر مهدی‌پور در نقطه کور خط دفاعی ذوب‌آهن باعث شد پنج بازیکن ذوب‌آهن در مقابل محسن فروزان قرار بگیرند اما در ابتدا ضربه سر نژاد مهدی و در ادامه ضربه دانیال اسماعیلی‌فر راهی به دروازه فروزان پیدا نکرد.

دقیقه ۶- ضربه سر مهدی زبیدی در پشت محوطه شش قدم به ابراهیم صالحی رسید اما ضربه این بازیکن آرام بود و رشید مظاهری با یک شیرجه به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه ۷- شوت محکم و سرضرب استنلی کی‌روش از داخل محوطه جریمه با واکنش به موقع محسن فرزوان روانه کرنر شد.

دقیقه ۴۷- مهدی پور از جناح راست توپ را به روی دروازه ارسال کرد ولی ضربه سر سید محمدرضا حسینی توسط فروزان برگشت داده شد.

دقیقه ۶۸- سانتر کوتاه مهدی پور به پشت محوطه شش قدم به خوبی بر روی سر کی‌روش استنلی جفت و جور نشد و به هدر رفت.

اتفاق ویژه:

اولین میزبانی ذوب‌آهن در استادیوم نقش جهان با شکست همراه شد تا امیر قلعه‌نویی روزهای سختی را در پیش رو داشته باشد.

بهترین بازیکن:

محسن فروزان با چند واکنش زیبا دروازه تیمش را بسته نگه داشت  مایکل اومانیا و فرشاد محمدی‌مهر هم از خوب‌های پارس در این بازی بودند.

کد خبر 324143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.