ساعات برداشت آب از چاه های کشاورزی ضربه بزرگی به کشاورزان وارد می کند

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: ساعات برداشت آب از چاه های کشاورزی ضربه بزرگی به کشاورزان وارد می کند زیرا که تنها راه درامد کشاورزان محصولات آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، حجت الاسلام علیرضا قاسمی  در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه مرکزی شهر خالد آباد و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه در میان مراسم های اجتماعی و هفتگی مسلمانان دارای جایگاه ویژه ای است و نه تنها یک عبادت بلکه مظهر وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم و مسئولان محسوب می شود.

قاسمی افزود: اهمیت نماز جمعه آن جا بیشتر خود را نشان می دهد که پیامبر اسلام (ص) این فریضه عبادی و سیاسی را حج مساکین و موجب آمرزش گناهان می دانند.

وی با تاکید بر این که نماز جمعه نماد وحدت و اقتدار مسلمانان در جامعه اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: تقویت روحیه اخوت و برادری، آگاه شدن مردم از مسائل سیاسی روز، تقویت نشست های اجتماعی و بیان و بررسی حل مشکلات شخصی و گروهی و خنثی شدن طرح های دشمنان از جمله شاخصه های اقامه این فریضه سیاسی و عبادی محسوب می شود.

خطیب جمعه بادرود گفت: دفتر و ستاد نماز جمعه بادرود تصمیم گرفت برای اتحاد و وحدت بیش از پیش مردم دو شهر بادرود و خالدآباد و همچنین روستاهای بخش بادرود ، نماز جمعه این هفته را در شهر خالدآباد برگزار کند.

وی با بیان این که پیگیری مطالبات مردم بخش همواره مورد نظر شخص امام جمعه و ستاد نماز جمعه بوده است، بیان کرد: تقویت ایستگاه انتظامی شهر خالدآباد از نظر نیرو و امکانات یکی از مطالبات به حق مردم این شهر است که با توجه به منطقه جغرافیایی و وسعت شهر و همچنین جمعیت منطقه باید به آن توجه شده و این خواسته به نوعی برآورده شود.

حجت الاسلام قاسمی بیان کرد: تکمیل ادامه بلوار شهر خالدآباد به روستای ده آباد نه تنها از خواسته های مردم خالدآباد بلکه از درخواست های مردم روستاهای فمی، متین آباد، ده آباد و حتی مردم بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل نیز است و امیدواریم تا حادثه تلخی کام مردم این منطقه را تلخ نکرده است بودجه لازم برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.

کاهش ساعات برداشت آب از چاه های کشاورزی منطقه از مشکلات دیگری بود که امام جمعه بادرود به آن اشاره کرد و گفت: کشاورزان خالدآبادی و البته دیگر کشاورزان منطقه نسبت به کاهش ساعات برداشت از چاه کشاورزی بسیار گله مندند، چرا که کشاورزی تنها شغل آن ها است و این تصمیم ضربه بزرگی را به اقتصاد و حتی وضعیت معیشتی آن زده است.

وی بر ضرورت پیگیری مشکلات مردم خالدآباد تاکید و اضافه کرد: مسئولان منطقه باید این مشکل کشاورزان را مورد بررسی دقیق قرار داده تا حق این قشر مظلوم و زحمت کش ضایع نشود و البته امتیازی نیز باید نسبت به این کشاورزان و دیگرانی که در چاه های تقریبا شخصی کار می کنند قائل شد.

امام جمعه بادرود ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای گمنام مدفون در حسینیه مرکزی شهر خالدآباد، از عموم مردم و مسئولان خواست تا در مراسم سالگرد تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر حضوری پرشور داشته باشند.

وی یاد و نام شهید آیت الله مصطفی خمینی و فقید مجاهد آیت الله مهدوی کنی را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: این دو بزرگوار در زمان حیات خود خدمات بسیاری را در حق اسلام و انقلاب کردند که آثار آن تا ابد جاودان خواهد ماند.

کد خبر 324122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.