استقرار کنسول گری عراق در اصفهان

رییس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس استان از آماده‌باش کامل نیروی‌های پلیس برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صدور گذرنامه خبر داد.

سرهنگ محمدحسن جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و همایش بزرگ پیاده‌روی زائران اباعبدالحسن اظهار کرد: با عنایت به اینکه هرساله مشتاقان بسیار زیادی جهت شرکت در مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عازم عتبات عالیات می‌شوند، مأموران اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس اصفهان آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان و صدور گذرنامه هستند.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف پلیس در حوزهٔ گذرنامه، صدور ویزا برای متقاضیان است، افزود: تسریع در صدور گذرنامه، همکاری و هماهنگی با ستاد اربعین در تسریع صدور ویزا، کنترل محورهای ترافیکی در روزهای پرتردد نزدیک اربعین و افزایش ساعات کار پلیس ۱۰+ در دو نوبت‌کاری صبح و بعدازظهر ازجمله وظایف اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس استان اصفهان است.

وی بابیان اینکه همکاری لازم با ستاد اربعین دانشگاهیان صورت گرفته عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت صدور ویزا و گذرنامه برای دانشجویان در حال تحصیل انجام‌شده و خروج آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد.

سرهنگ جهانگیری با اشاره به صدور کارت‌های آمایش برای اتباع خارجی قانونی در ایران گفت: به‌منظور تسریع در اعزام اتباع خارجی قانونی علاوه بر صدور گذرنامه و ویزا کارت‌های آمایش صادر می‌شود که مجوز معتبری از کشور ایران است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر چه به ایام اربعین نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای اخذ گذرنامه بیشتر می‌شود، بیان داشت: افرادی که قصد اخذ گذرنامه دارند هر چه زودتر اقدام کنند و چنانچه از تاریخ اعتبار گذرنامه افراد ۶ ماه کم‌تر باقی‌مانده حتماً جهت اخذ گذرنامه جدید به دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ جهانگیری ادامه داد: همچنین متقاضیان جهت اخذ ویزای معتبر به آژانس‌ها و دفاتر خدمات زیارتی معتبر مراجعه و پس از تحویل گذرنامه ویزای خود را دریافت کنند. وی از استقرار کنسول گری عراق در شهر اصفهان خبر داد و گفت: ویزا در کم‌تر از سه روز برای همه زائران آماده می‌شود. این مقام انتظامی اظهار داشت: مرزهای چزابه به و شلمچه برای عبور زائران اصفهانی در نظر گرفته‌شده است که از عموم زائران تقاضا می‌شود از مراجعه به دیگر مرزها خودداری کنند.

ربیس اداره گذرنامه پلیس اصفهان در پایان از عموم زائران خواست، قبل، حین و بعد از سفر توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی ادعای صدور روادید عراق را می‌کنند خودداری کنید که مدارک آن‌ها جعلی و غیرقانونی است. هنگام خروج از کشور و ورود به کشور حتماً گذرنامه خود را ممهور به مهرهای مربوطه کنند، به‌هیچ‌وجه از گذرنامه افراد غیر استفاده نکنید که جرم محسوب می‌شود و با عامل آن برخورد قانونی می‌شود، زمان بازگشت خود را به ایام و ساعات پایانی اربعین موکول نکنید، با مأموران کنترل مرزی همکاری و تعامل داشته باشید، از تجمع و ازدحام در مرزها خودداری کنید و در پایان از زائران خواست دعای گوی خدمت گذاران خود در نیروی انتظامی باشید.

کد خبر 324054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.