انتقاد فرماندار شهرضا از عدم تصویب طرح جامع شهری

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: شورای عالی شهرسازی طرح جامع شهری شهرضا را تصویب نمی‌کند، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که ‌پس تکلیف خانه‌های ساخته شده در حاشیه شهر شهرضا چه می‌شود؟ عدم تصویب طرح جامع شهری شهرضا مشکل بزرگ شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با هدف بازآفرینی منلطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شد، اظهار کرد: شهرضا به همراه شهرستان های خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان، از جمله مناطقی هستند که با پدیده حاشیه ‌نشینی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: آنچه که در شهرضا باید به آن اشاره کرد این است که در مناطق اطراف شهر، محلات کمتر برخوردار یا بدون برخورداری از امکانات و خدمات وجود دارد چون همه آنها شهروند شهرضایی هستند.

وی با تقدیر از خدمات شهرداری شهرضا و دستگاه‌های خدمات رسان این شهرستان در ارائه خدمات به مناطق حاشیه‌ای شهرضا، اظهار کرد: در چند سال گذشته از لحاظ بهداشتی، خدمات عمومی و فرهنگی امکانات خوبی به این مناطق ارائه شده است.

فرماندار شهرضا گفت: ۵۰ هکتار مساحت خارج از محدوده خدماتی شهرستان است و در این مناطق منازلی ساخته شده که به دلیل قرار گرفتن در خارج از محدوده شهری شهرداری نمی‌تواند به آنها پروانه ساخت بدهد به همین دلیل منازل ساخته شده در این محدوده بر اساس اصول شهرسازی نیست.

گلابی با اشاره به بازنگری طرح جامع شهرضا و تصویب آن در مرکز استان، بیان کرد: شورای عالی شهرسازی این طرح را تصویب نمی‌کند، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که ‌پس تکلیف خانه‌های ساخته شده در حاشیه شهر شهرضا چه می‌شود؟ نمی‌توان همه خانه‌ها را به دلیل اینکه در محدوده شهری نیستند تخریب کرد، عدم تصویب طرح جامع شهری شهرضا مشکل بزرگ شهرستان است.

وی اذعان کرد: متأسفانه در حال حاضر شهرداری نمی‌تواند بودجه‌ای برای ارائه خدمات به این مناطق تصویب کند، در دوران مختلف شهرداری مناط حاشیه‌نشین ساخته شدند ولی اینکه این مناطق در شورای عالی شهرسازی جزو شهرستان تصویب نشود کار درستی نیست.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: لازم است مراکزی همچون پارک و کتابخانه در مناطق اطراف شهر ساخته شود اما پیش از آن باید این مناطق شکل قانونی به خود بگیرد.

گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ساخت ۲ مجموعه فرهنگی، ورزشی در مناطق حاشیه‌نشین شهر در آینده‌ای نزدیک، گفت: در یک ماه گذشته در یکی از این مناطق یک مرکز بهداشتی درمانی نیز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: اگر بتوانیم در این مناطق بازارچه‌های محلی ایجاد کنیم، ساکنان این مناطق دیگر برای تهیه نیازهای نخستین خود به مرکز شهر نمی‌آیند که برآیند این کار کاهش ترافیک شهری است.

کد خبر 323992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.