یک پنجم جمعیت شهرضا در سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: تقریبا یک پنجم جمعیت شهرضا معادل ۲۶ هزار و ۶۵۴ نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی این شهر سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: شهرضا یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در دوران قبل از پهلوی اول دارای شهرداری بوده است، بنابر اسناد تاریخی موجود شهرداری شهرضا قبل از شهرداری ها اصفهان و فارس تأسیس شده است.

وی ادامه داد: بافت سنتی شهرضا هماهنگی زیادی با معماری اصیل ایرانی و اسلامی دارد، از سوی دیگر اهتمام مردم این شهر به تأسیس نهادهای مدنی همچون شهرداری در آن نشانه بلوغ فکری و اجتماعی آنها است.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بازآفرینی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهری چند سالی است که آغاز شده است، در حال حاضر ۵ محور اصلی در هر شهر شامل بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی، سکونتگاه غیر رسمی، محدوده‌های با کاربری ناهنگون و هسته روستایی وجود دارد که بازآفرینی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

جافری گفت: در شهرضا، مطالعات اولیه بر روی سکونتگاه‌های غیررسمی از سال ۹۴ آغاز شد، شهرضا به عنوان یکی از ۱۲ شهر کشور است که در سال گذشته طرح بازآفرینی بافت فرسوده آن به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در طرح های بازآفرینی شهری، جانمایی برای اجرای پروژه‌ها و نیازسنجی در این زمینه است.

شهردار شهرضا اظهار کرد: در حال حاضر یک پنجم جمعیت شهرضا در سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند که جمعیتی معادل ۲۶ هزار ۶۵۴ نفر هستند که در ۲۶۳.۲ هکتار از مساحت شهری ساکن هستند.

جافری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال‌های ۹۵ و ۹۶ تحت عنوان «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» و «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست، همه مشکلات کشور در حوزه اقتصاد و مسائل زیربنایی با اجرای اصول اقتصاد مقاومتی قابل حل است.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب یک مسئله را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند، توجه به آن نباید تنها در حد شعار باقی بماند بلکه باید همه اقدامات و برنامه‌ها براساس آن طرح ریزی و اجرا شود.

شهردار شهرضا، را یکی از شهرداری‌های پیشگام در عرصه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: شناسنامه اقتصاد مقاومتی شهرداری شهرضا برای نخستین بار تنظیم و در اختیار مردم و مسئولان قرار خواهد گرفت.

جافری گفت: شهرداری شهرضا با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، با برون سپاری خدمات در بخش های کشتارگاه، اجرای پروژه‌های عمرانی و بخشی از رفت و روب معابر و سازمان اتوبوسرانی، باعث کاهش هزینه‌های شهرداری، افزایش توان نظارتی و ارتقا سطح خدمات ارائه شده به شهروندان شد.

کد خبر 323980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.