خانه حکمت پذیرای فلسفه‌دوستان در رده‌های مختلف سنی است

مدیر اجرایی موسسه علمی، پژوهشی و آموزشی خانه حکمت اصفهان گفت: خانه حکمت با برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزشی پذیرای همه علاقمندان به فلسفه است.

سعید محمدی در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی خانه حکمت اصفهان که ظهر امروز ۲۶ مهرماه باحضور پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دو گروه فلسفه و فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان در محل این موسسه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: خانه حکمت در نظر دارد تا با ایجاد بستری مناسب برای علاقمندان به علوم فلسفی و حکمت و همچنین کسانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند، و دبیران و آموزگاران رشته فلسفه و منطق، به ترویج و نشر آموزه های فلسفی بپردازد.

وی ادامه داد: این مهم با حضور اساتید برجسته دانشگاهی انجام می شود که هریک در حوزه های مختلف برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در خانه حکمت حضور خواهند داشت.

مدیر اجرایی خانه حکمت اصفهان همچنین از برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش فلسفه خبر داد و عنوان کرد: تلاش شده تا این موسسه محلی برای حضور فلسفه دوستان در هر رده سنی و هر مقطع تحصیلی باشد.

وی افزود: کسانی که تنها علاقمند به فلسفه هستند و یا کسانی که در این زمینه از تحصیلات تکمیلی و تخصصی برخوردار باشند می توانند در مقاطع مختلف و دوره های گوناگون خانه حکمت شرکت نمایند.

محمدی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی فلسفه برای کودکان خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی که با عنوان «فبک» طراحی شده، به آموزش نحوه تدریس فلسفه برای کودکان می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین آموزشی مدارس می توانند برای شرکت دبیران خود در این دوره های آموزشی با خانه حکمت اصفهان مرتبط شده و نسبت به هماهنگ کردن ساعت و نحوه حضور دبیران اطلاعات کسب نمایند.

او درباره نشست هم اندیشی اساتید دو گروه فلسفه و فلسفه و کلام اسلامی نیز گفت: این نشست امروز با حضور پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان برگزار شد، تا آغازی باشد برای فعالیت رسمی خانه حکمت اصفهان.

گفتنی است؛ موسسه علمی، پژوهشی و آموزشی خانه حکمت اصفهان از اردیبهشت ماه سال جاری با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در خیابان شیخ مفید شرقی و در جوار مقبره عالم بزرگ، میرفندرسکی افتتاح شده است.

کد خبر 323951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.