خیران از ابتدای انقلاب نقش بسزایی در مدرسه سازی داشته اند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۰درصد فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده بود که این میزان در سال های ۱۳۹۲ تا ۹۵ نزدیک به ۳۸درصد شد و به ۵۰درصد در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

به گزارش ایمنا، محمدتقی نظرپور روز جمعه در آیین افتتاح مدرسه زنده یاد حاج محمد شبان آران و بیدگل بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۰درصد فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده بود که این میزان در سال های ۱۳۹۲ تا ۹۵ نزدیک به ۳۸درصد شد و به ۵۰درصد در سال ۱۳۹۶ رسیده است.
وی افزود: پنج هزار و ۲۰۰ کلاس درس در یک هزار و ۱۲۰ مدرسه در کشور که با مشارکت خیران ساخته شده بود، گوشه ای از اقدام های صورت گرفته است که مهر ماه سال جاری به بهره برداری رسید و این مشارکت بالا نشان از میزان اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین گفت: جمعیت دانش آموزی کشور ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۴ میلیون نفر برسد.
او اضافه کرد: بر این اساس، میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور هم اکنون ۵.۱۷ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که باید با برنامه ریزی به سرانه استاندارد ۸.۳۹ برسیم.
نظرپور با اشاره به اهمیت آموزش و تحصیل در کشور عنوان کرد: کمک خیرین در این زمینه بسیار ارزشمند بوده و خدمات زیادی ارائه کردند که نمونه آن مشارکت بالای خیرین آران و بیدگل در مدرسه سازی است.
وی در ادامه نیز قول مساعدی داد تا سه مدرسه (با پیشرفت بالای ۹۰ درصد) با تامین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تکمیل شود و تا ایام الله دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
بر اساس آخرین آمارها ۱۸ هزار دانش آموز آران و بیدگلی در ۱۲۰ واحد آموزشی در حال تحصیل هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفری یک روزه به منطقه کاشان، صبح امروز جهت افتتاح ۲ مدرسه خیرساز به شهرستان آران و بیدگل سفر کرد و شامگاه جمعه نیز جهت افتتاح چند طرح به کاشان سفر می کند.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

کد خبر 323947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.