۷۵درصد از زندانیان استان جوانان ۲۴ تا ۴۵سال/تدوین بسته جامع حمایتی از خانواده‌های زندانیان

شهرضا - مدیرکل زندانهای استان اصفهان گفت: ۷۵درصد از زندانیان استان جوانان ۲۴ تا ۴۵ سال هستند که این افراد در سن کار و تولید و اشتغال هستند به همین دلیل باید تدابیر جدی برای کاهش جمعیت کیفری اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اسدالله گرجی زاده در آیین تودیع و معارفه روسای زندان شهرضا عنوان کرد: مجموعه تلاش های انجام شده در کشور برای کاهش جمعیت کیفری و زندانیان بوده است.

وی ادامه داد: ایران جزو ۸ کشور نخست دنیا و ۴ کشور نخست آسیا در زمینه آمار زندان‌ها است؛ این در حالی است که ۷۰ درصد از زندانیان هم برای نخستین بار وارد زندان شده‌اند.

مدیرکل زندان های استان اصفهان بیان کرد: زندانیان بعد از خروج از زندان معضلاتی همچون مشکلات اقتصادی و اشتغال دارند، بیکاری در همه کشور وجود دارد و در این زمینه هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: برخی افراد با کارکرد زندان ها ایراداتی را وارد می‌کنند در حالی که آموزش هایی که در زندان ارائه می‌شود باید بستری برای ارائه و اشتغال فرد در جامعه داشته باشد.

گرجی زاده اذعان کرد: ۳۰درصد از آمار زندانیان مربوط به کسانی است که مجددا به محیط زندان بازگشته‌اند این در حالی است که به زندانیانی که کمک شده به زندان بازنگشته‌اند.

وی تصریح کرد: دغدغه مسئولان قضایی کشور کاستن از جمعیت کیفری است، هر اندازه آمار زندانیان و جمیعت کیفری بیشتر کاهش یابد باعث ارتقا و تشویق مدیران حوزه قضایی است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: زندان های استان اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارند و در سال جاری هم در این زمینه لوح سپاس مقام ارشد قوه قضاییه به مسئولان زندان استان تعلق گرفت.

وی تصریح کرد: زندانی شدن برخی افراد جامعه نتیجه عملکرد ضعیف برخی از مسئولان است، همه مسئولان باید برای کاهش جمعیت کیفری همکاری کنند؛ قوانینی هم که وضع می‌شود باید شفاف و واضح باشند.

گرجی زاده اظهار کرد: ۷۵درصد از زندانیان در رده سنی ۲۴ تا ۴۵ سال هستند که این افراد در سن کار و تولید و اشتغال هستند به همین دلیل باید تدابیر جدی برای کاهش جمعیت کیفری اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: ۵۸ درصد از زندانیان استان متأهل و ۱۵ درصد با محکومیت های مالی وارد زندان شده‌اند که تعداد این گروه از محکومان به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان تصریح کرد: ۳ هزار نفر از خانواده‌های زندانیان در استان تحت پوشش انجمن حمایت از این خانواده‌ها هستند، این در حالی است که ۵۸۰ خانوار زندانیان استان هم تحت پوشش کمیته امداد و ۲۶۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

گرجی زاده گفت: در جشن گلریزان امسال ۸ میلیارد تومان جمع آوری شد که با این مبلغ ۶۸۰ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند.

وی در ادامه افزود: ۶۰ نفر از زندانیان که در زندانها مانده بودند و مبلغ بدهی آنها یک میلیارد تومان بود، در جشن گلریزان شبکه سوم سیما آزاد شدند.

در ادامه محسن گلابی عنوان کرد: افرادی که به هر دلیل جرمی را انجام داده‌اند عضوی از جامعه ما هستند که به دلایل مختلف از مسیر صحیح منحرف شده‌اند بنابراین باید مسیر بازگشت آنها را به کانون جامعه هموار کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت به جامعه برای افرادی که دوران محکومیت خود را در زندانها می‌گذرانند، بسیار ضروری است زیرا مهمترین هدف از اصلاح و تربیت مددجویان زندانها همین مسئله است.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: کاهش جمعیت کیفری همواره از سوی مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفته است اما لازم است که این هدف با تلاش و استفاده از آموخته‌ها و اندوخته‌های افراد کاردان در این زمینه انجام شود.

گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: والدین به عنوان سرپرستان خانواده از بروز آسیبهای مختلف در میان اعضای خانواده جلوگیری می‌کنند اما اگر به هر دلیل سرپرست خانواده در زندان باشد انواع آسیبها خانواده او را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: فردی که در زندان است از نظر خوارک و محل سکونت و آسیبهای اجتماعی تا حد زیادی ایمن شده اما خانواده او در معرض بدترین آسیبهای اجتماعی قرار دارد به همین دلیل لازم است بسته حمایتی جامع برای حمایت از زندانیان تهیه شود.

فرماندار شهرضا بیان کرد: باید از ظرفیت خیران که در هر زمینه‌ای به عنوان بازوان توانمند مسئولان در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند، در حوزه حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز استفاده شود.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات سیدرضا موسوی تجلیل و حسین سجادی به عنوان رییس جدید زندان شهرضا منصوب شد؛ بر اساس این گزارش قرار است سید رضا موسوی به عنوان رییس زندان شهرستان کاشان منصوب شود.

کد خبر 323895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.