۷۰ درصد پذیرفتگان شهرک علمی تحقیقاتی به نقطه پایدار در کسب و کار می‌رسند

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شهرک یکی از کارامدترین مجموعه ها در حوزه علم و فناوری است، گفت: ۷۰ درصد پذیرفتگان شهرک علمی تحقیقاتی به نقطه پایدار در کسب و کار می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کشمیری ظهر امروز در نشست خبری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص گزارش عملکرد شهرک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی با سابقه ۲۰ ساله‌ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های علم و فناوری کشور نامیده می‌شود و الگوی توسعه پارک‌های فناوری در کشور است.

وی با بیان اینکه شهرک با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته، افزود:  شهرک ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم می‌آورد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۴۷۰ شرکت دانش‌بنیان با زمینه‌های کاری مختلف دراین شهرک مشغول به فعالیت بوده، و ۱۰ مرکز رشد در اصفهان و شهرستان‌ها فعال هستند.

وی افزود: ۲ پارک علم و فناوری راه اندازی شده و چندین مرکز خلاقیت و شکوفایی در مراکز مختلف مشغول به فعالیت هستند.

۷۰ درصد پذیرفتگان شهرک به نقطه پایدار در کسب و کار می‌رسند

کشمیری با اشاره به اینکه در طرح جامع پنج تا ۱۰ پارک فعال هستند گفت: پارک شیخ بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شکل گرفته و ۷۰ درصد اراضی واگذار شده ضمن اینکه در ۲ الی ۳ ماه آینده پارک ابوریحان بهره برداری می‌شوند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: نامه شهرک می‌تواند برای کارهای یک شرکت پوشش و اعتبار سازمانی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ شرکت در شهرک مستقر هستند، اعلام کرد: اغلب این شرکت‌ها در حوزه‌های تکنولوژی فعال هستند و در حوزه سلامت و پزشکی و هنر فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و یک مرکز رشد مستقل در حوزه هنر و صنایع خلاق داریم

کشمیری ادامه داد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحصیل کرده شاغل در این شرکت‌ها مشغول هستند که ۸۵ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند. ضمن اینکه در شرکت‌های شهرک حدود ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دکتری حضور دارند.

وی افزود: ۲ سوم این افراد بصورت تمام وقت و یک سوم بصورت نیمه وقت در شهرک مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد پذیرفتگان ما به نقطه پایدار در کسب و کار می‌رسند، رکورد خوبی را در بحث قراردادهای توسعه در صنایع داریم و نزدیک به ۹۰۰ فناوری تجاری شده داریم و رکورد خوبی برای شهرک است.

در آینده‌ای نزدیک جزو ۷ قطب برتر اقتصادی استان می‌شویم

وی یادآور شد: حدود ۱۰ میلیون دلار صادرات، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان فروش، حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد گردش مالی و حجم قراردادها حدود ۱۸۰ میلیارد تومان سهم درامد سال گذشته شهرک بوده است، و اگر این شرایط به همین گونه پیش برود در آینده‌ای نزدیک جزو ۷ قطب برتر اقتصادی استان می‌شویم.

کشمیری خاطرنشان کرد: یکی از عملکردهای خوب شهرک واگذاری اراضی به شرکت‌های علمی و فناوری است؛ برای مثال پارک در بخش شیخ بهایی ۷۰ درصد اراضی واگذار شده و سرمایه گذاری بخش خصوصی بالغ بر ۳۵۰میلیارد تومان بوده است که در دوران رکود ساخت و ساز و قیمت مجموعه‌های ساخته شده نرخ واگذاری شهرک در ۳ سال گذشته افزایش پیدا کرده و در ساخت و ساز کمتر از یک سوم متعلق به شهرک و ۲ سوم آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی خبر داد: به زودی شرکت تولید نخ جراحی چشم در شهرک افتتاح می شود که ۶۰ میلیارد تومان در شهرک سرمایه گذاری کرده‌اند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۲۰ قرارداد واگذاری زمین داشتیم و پروژه برج فناوری ۴۰ میلیارد سرمایه گذاری کرده تا به واحدهای کوچک شهرک واگذار شود، پارک کودکان با رویکرد اینکه دانش‌آموزهای استان حضور پیدا کنند و با فضا آشنا بشوند ساخته شده و تا کنون حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ماهیانه ایده شو در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: ماهیانه رویدادی را به نام ایده شو در مجامع علمی و فرهنگی برگزار می‌کنیم که تاکنون ۳۱ رویداد ایده شو را برگزار کردیم.

وی یکی دیگر از دستاوردهای سال گذشته شهرک را بازدید مدیران ارشد کشوری از شهرک علمی تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: برای شهرک افتخاری است که در ۲ سال گذشته حداقل ۲ سوم افراد هیئت وزیران حضور پیدا کرده‌ و از شهرک بازدید کرده‌اند.

نقطه تکامل شهرک حضور در مجامع بین‌المللی است

کشمیری نقطه تکامل شهرک را حضور در مجامع بین المللی عنوان کرد و گفت: بازدید مدیرکل یونسکو نمود جایگاه شهرکدر مجامع بین المللی است. یونسکو با توجه به شناختی که از تجربه ایران در حوزه فناوری داشت به راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد یونسکو پرداخت و قراردادی مشترک میان دولت ایران و یونسکو رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: در یونسکو 70 مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد که در مدل نوع 2 آن 7 مرکز از ایران است و تنها مرکز اصفهان است که زیر مجموعه وزارت علوم است و تنها مرکز فعال در شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: در سال آینده میزبان سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری هستیم، یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بیان کردند موضوع توجه به اقتصاد دانش بنیان است که یکی از پایه‌های این مسئله شهرک‌های علمی و فناوری هستند.

کد خبر 323629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.