سپاه از مردم ایران جدا نیست/نظام اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان اخیر ترامپ نشان داد که او تا چه اندازه با عالم سیاست بیگانه است، مردم و نیروهای مسلح اعضای یک جامعه هستند بنابراین وقتی کسی سپاه را به عنوان بخشی از قوای مسلح ایران مخاطب قرار می‌دهد، در واقع با همه ملت ایران سخن گفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا، عنوان کرد: در مرحله نخست باید بدانیم که ترامپ شرایط روحی مناسبی ندارد و بیان اینگونه سخنان بیش از پیش از این مسئله را ثابت کرد.

وی ادامه داد: از روزی که دونالد ترامپ بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده است کارهایی می‌کند که انجام آنها از یک فرد عاقل و بالغ بعید است و در بسیاری موارد باعث خنده جهانیان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تصمیمات شتاب زده و به دور از آینده نگری ترامپ حتی ملت آمریکا و سیاستمداران این کشور را نیز به واکنش واداشته است.

محمودی با بیان اینکه«موضع گیری رییس جمهور آمریکا از نخستین روزهای آغاز کار او علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است»، بیان کرد: کارنامه روابط سیاسی و اقتصادی آمریکا با ایران همواره حاکی از آن بوده است که دولتمردان این کشور دشمنی با ملت ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، معاهده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را توافقی بین المللی دانست و افزود: این معاهده بین ایران و آمریکا نبوده است که به صورت یک جانبه قابل فسخ باشد و حتی اگر اینگونه بود، باز هم با اقدامات رییس جمهور آمریکا، این کشور بیش از پیش به عنوان کشوری عهدشکن و غیرقابل اعتماد شناخته می‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سیاستمداران آمریکایی دسیسه‌های زیادی را به کار بردند تا ایران را به عنوان ناقض برجام معرفی کنند اما رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری دولت و تیم مذاکره کننده و اتحاد ملت باعث شد که از این مسئله جلوگیری شود.

وی با اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از برجام و اعلام پایبندی ایران به تعهدات خود در این زمینه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، عنوان کرد: حمایت اروپاییان از برجام و مخالفت آنها با ترامپ نباید باعث دلخوشی ما شود زیرا این کشورها نیز در طول تاریخ بارها در آزمون رابطه با ملت ایران شکست خورده‌اند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سخنانی بی اساس و خلاف واقع دانست و افزود: اگر قرار باشد عنوان تروریست بر قوای مسلح کشوری گذاشته شود، ارتش آمریکا بیش از دیگران به این عنوان شایسته است.

وی ادامه داد: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده و کاملا دفاعی است، دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر از نظر تسلیحاتی قدرتمند نباشیم، همیشه امکان تحمیل جنگ های دیگری علیه کشورمان وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محمودی تأکید کرد: ارتش آمریکا با پیمودن کیلومترها در مناطق مختلف جهان حاضر می‌شوند و اقدام به کشتار وسیع مردان و زنان و کودکان می‌کنند، کارنامه سیاه این کشور در منطقه خاورمیانه گواه صادقی بر این مدعا است.

وی سپاه پاسداران را یک نیروی مردمی دانست و تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار زیادی در دفع تجاوز دشمن و دفاع از مرزهای کشور داشت، در شرایط فعلی هم مردم منطقه خاورمیانه از خدمات این نیرو در مقابله با اشرار و گروهک های تروریستی بهره‌مند می‌شوند.

عضو هیئت رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر سپاه نبود داعش سراسر خاورمیانه را تصرف می‌کرد، بارها سعودی‌ها و آمریکایی ها و اسراییلی‌ها علیه سپاه سخن گفته‌اند که علت آن ترسی است که این کشورها از این نیروی مقدس دارند.

وی تأکید کرد: توان بازدارنده سپاه و سایر قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده است تا اگر بار دیگر دشمنان قصد تجاوزی به خاک کشور داشتند، با دفاع از خاک کشور، سیلی محکمی را گوش متجاوزان بزنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: موضع‌گیری‌های ترامپ یا هرکس دیگری نمی‌تواند نظام اسلامی ما را از بین ببرد، این نظام ثمره خون هزاران شهید و ایثارگری است که برای حفظ انقلاب جان خود را فدا کردند برای همین است که می‌بینیم درخصوص مسائل جهانی دولت و ملت یک صدا و متحد هستند.

وی ادامه داد: مردم ایران هنوز هم برای حفظ اسلام و انقلاب هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند که نشانه آن شهدای مدافع حرم هستند بنابراین در پایبندی مردم به ارزش های انقلابی و نظام اسلامی تردیدی نبوده و نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت مردمی مهمترین پشتوانه سپاه پاسداران و سایر قوای مسلح است بنابراین اگر کسی علیه نیروهای مسلح ایران جبهه گیری کرد در حقیقت همه ملت ایران را مخاطب قرار داده و با پاسخ کوبنده‌ای هم مواجه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استفاده رییس جمهور آمریکا از عنوان خلیج عربی، اذعان کرد: جای تأسف است که رییس جمهور یک کشور تا این اندازه از پیشینه تاریخی و جغرافیایی جهان بی اطلاع است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خلیج فارس خانه ملت ایران است که از قرنها پیش به این عنوان نامیده شده است.

محمودی تصریح کرد: موضع‌گیری‌های ترامپ بیشترین آسیب را برای مردم این کشور دارد زیرا اعتبار آمریکا را بیش از پیش خدشه دار می‌کند، برای مردم این کشور به خاطر داشتن چنین رییس جمهوری آرزوی صبر داریم.

کد خبر 323502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.