موزه دفاع مقدس نیاز مردم شهر/ شهرداری آماده همکاری بابنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس است

شهردار اصفهان تاکید کرد: لازم است هر چه زودتر موزه دفاع مقدس در شهر اصفهان راه اندازی شود تا ارزشهای دفاع مقدس بیش از گذشته برای جوانان شهر نمایان شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: با توجه به رشادت های مردم اصفهان در سال های جنگ تحمیلی موزه دفاع مقدس نیاز مردم این شهر است.

قدرت الله نوروزی  با بیان اینکه با وجود این رشادت ها و دلیری های مردم اصفهان در کشور حق مردم این شهر در کشور نادیده گرفته شده، تصریح کرد: موزه دفاع مقدس باید بلافاصله پس از جنگ برای نمایش ایثارگری های این مردم در نظر گرفته می شد اما این اتفاق رخ نداد.

نوروزی ادامه داد: باید هر چه سریعتر این موزه تکمیل شود تا افتخار آن نصیب ما در مدیریت شهری و مسئولان حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس شود.

وی تاکید کرد: علاقه بسیاری به کمک به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ها داریم تا ارزشهای دفاع مقدس بیش از گذشته برای جوانان شهر نمایان شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه جوانان بسیار شایسته ای در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، افزود: بسیاری از جوانان آن زمان اگر هم اکنون در مدیریت های کشوری و شهری به جای ما بودند بسیار شایسته تر و هوشمندانه تر می توانستند بر مشکلات غلبه کنند.      

وی با بیان اینکه فکر و برنامه خوبی نیز برای گلستان شهدای اصفهان داریم، اضافه کرد: باید جاذبه هایی برای این مکان در نظر گرفته شده تا جوانان به این مکان ها رفت و آمد بیشتری داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه در شهرداری با چالش های بزرگی مواجه هستیم، گفت: آرزو می کردیم کاش این مشکلات وجود نداشت تا بتوانیم نگاه بیشتری به اینگونه مسائل فرهنگی داشته باشیم، با وجود این مشکلات آمادگی همکاری لازم در حوزه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس را داریم.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس حق مردم شهر است

سردار مجتبی شیروانیان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن اصلی ملت ایران یعنی آمریکا هجمه های بی سابقه ای را علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته مشاهده می کنیم سلیقه های مختلف مردم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به صورت متحد از کیان جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زیر مجموعه ستادکل نیروهای مسلح محسوب می شود، اظهار کرد: بنیاد در واقع شعبه ای از دفاع مقدس است که در هر استان دارای اداره کل با ماموریت های تخصصی در جهت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از کارهایی که در رده صف انجام می دهیم موزه دفاع مقدس است، با توجه به نقش بی بدیل اصفهان در هشت سال دفاع مقدس حق این شهر بوده که در دهه هفتاد موزه دفاع مقدس آن تکمیل شود اما بنا به دلایلی این کار مدت زیادی طول کشید.

وی با بیان اینکه موزه های دفاع مقدس جزء مبلمان شهری محسوب می شود، اضافه کرد: این خلاء هم اکنون احساس می شود و نیاز است کارهای بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

شیروانیان گفت: برای شهرداری اصفهان در دوره جدید مدیریتی آن آروزی موفقیت و پیروزی داریم.

کد خبر 323486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.