برپایی نشست نقد فیلم «سالار مگس‌ها» در خانه حکمت اصفهان

نشست نقد فیلم «سالار مگس‌ها» ازسوی خانه حکمت اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، خانه حکمت اصفهان در ادامه برگزاری سلسله جلساتی با محوریت آموزش فلسفه در حوزه های گوناگون، نسبت به برگزاری جلساتی با محوریت نقد فیلم و با عنوان «فیلمسفه» اقدام کرده است. در این جلسات یک فیلم به نمایش درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نخستین جلسه از این سلسله جلسات به نمایش فیلم «سالار مگس‌ها» اختصاص یافته است. این فیلم از رمان معروفی با همین نام نوشته ویلیام گلدینگ اقتباس شده است.

ویلیام گلدینگ نویسنده انگلیسی و برنده جایزه نوبل ادبیات است که در این اثر خود، لزوم حاکمیت قانون در جوامع انسانی را به تصویر می‌کشد. در این داستان هواپیمای حامل بچه‌های یک مدرسه در نزدیکی جزیره‌ای متروکه سقوط می‌کند و آنها بدون سرپرست موظف به اداره خودشان می‌شوند. پس از مدت کوتاهی گروه قانون گریز با توسل به اهرم‌های زر و زور و تزویر جمعیت را به سوی توحش می‌کشند.

بر اساس این داستان در سال‌های ۱۹۶۳، ۱۹۷۶ و ۱۹۷۰ فیلم‌هایی ساخته شده است. همچنین سریال «لاست» بسیاری از مضامین خود را از این داستان الهام گرفته است.

نشست نقد و بررسی فیلم «سالار مگس ها» باحضور دکتر غلامحسین توکلی، از اعضای هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه اصفهان، روز دوشنبه یکم آبان ساعت ۱۶ در خانه حکمت برگزار می شود./

کد خبر 323379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.