ایران نیاز به قیم ندارد/ برنامه ریزی شورای شهر برای کاهش ضایعات غذایی توسط شهروندان

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران نیاز به قیم ندارد و مردم ایران اگر هم موضوعی داشته باشند مسائل داخلی است و خود مردم می توانند آن را رفع کنند و نیازی به اشک تمساح دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به اظهارات غیر متعارف و زشت رییس جمهور امریکا در مورد ایران اظهار کرد: این صحبت ها در حالی زده شد که این فرد خود را نماینده ملتی ابر قدرت می داند اما ای کاش این فرد ادب و تاریخ و جغرافیا را بلد بود.

وی افزود: این صحبت ها بر خلاف عرف دیپلماتیک است و بدون رعایت این عرف، اظهارات سخیفی را از وی شاهد بودیم.

رییس شورای شهر اصفهان عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در اوج جنگ تحمیلی روسای جمهور کشورها را «آقا» خطاب می کردند و این خود جای تأمل دارد اما بعد از قضایایی که در میان کشورهای عربی به نام بهار عربی شروع شد استکبار جهانی شروع به تعریف جدید از نقشه خاورمیانه کردند و بعد از آن داعش شکل گرفت.

وی اضافه کرد: پس ازجریانات داعش و اقداماتی که در موصل و سوریه انجام شده بود، رژیم صهیونیستی با شتاب زدگی اعلام کرد اگر کردستان عراق اعلام استقلال کند ما اولین کشوری هستیم که ایشان را به رسمیت می شناسیم. همان موقع نیز نماینده کردها اعلام سنجش استقلال خود را بیان کردند.

معین با اشاره به ورود ایران به این موضوع گفت: ایران به وسیله نیروهای خود یعنی سپاه جلوی پیشروی نیروهای داعش را سلب کرد و حرکت های دیگر را هم خنثی کرد که باعث تغییر وضعیت و ایجاد روحیه خوبی برای نیروهای مدافع عراق شد.

وی با اشاره به مصاحبه با یکی از مسئولان اقلیم کردستان بیان کرد: تنها کسی که به موضوع استقلال کردستان وارد شد ایران بود و بسیاری از برنامه های ما با ورود ایران از بین رفت. سپاه مانور مشترکی با نیروهای عراقی داشت و سایر جلسات منجر به جلوگیری از توطئه و تنشی بود که خنثی شد، این طبیعی است که این جریانات برای آنها خوشایند نبوده برای همین نوک حملات خود را به سوی سپاه گرفته اند.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از سالها در منطقه این مطلب را به اثبات رسانده که به قیم نیاز ندارد تصریح کرد: مردم ایران اگر هم موضوعی داشته باشند مسائل داخلی است و خود مردم می توانند آن را رفع کنند و نیازی به اشک تمساح دیگران نیست و به جدیت در جهت ثبات مناسبات منطقه ای تلاش می کنند.

وی ادامه داد: همچنین ارکان نظام همچون سپاه متعلق به کلیت ایران است و مردم ایران هم مانند دوران 8 ساله جنگ که از ایران دفاع کردند از نظام و سپاه حمایت کرده و در این راه همچنان پایمردی می کنند در همین راستا صحبت های ترامپ را محکوم می کنیم و نسبت به این حرف ها اعلام انزجار می کنیم.

معین در ادامه صحبت های خود با اشاره به روز عصای سفید بیان کرد: مناسب سازی شهر برای تردد همه معلولان از جمله روشندلان از وظایف شهرداری هاست. در پیاده روها با مشکل حضور موتور سواران مواجه هستیم و باید این مشکل را مدیریت کنیم، البته در این راه نیاز به آموزش و فرهنگ سازی به کمک نیروی انتظامی داریم البته در این سالها برخی تغییرات برای حضور معلولان انجام شده است اما به نظر می رسد شهر اصفهان وضعیت مناسب تری نسبت به این موضوع دارد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی غذا افزود: با توجه به افزایش جمعیت جهان تأمین غذای سالم یکی از مهم ترین موضوعات است و اکثر کشورهای دنیا ذخیره غذایی خود را به روش های مختلف حفظ می کنند.

رییس شورای شهر با اشاره به توسعه علم و فناوری خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع شاهد استفاده بهینه از تولیدات دامی هستیم و اگر جلوی ضایعات غذایی گرفته شود می توان همه دنیا را از امنیت غذایی خوبی بهره مند ساخت. 
معین با اشاره به آموزه های دینی ما در رابطه با استفاده از غذا گفت: متاسفانه به این آموزه ها به خوبی توجه نمی شود زیرا شاهد اسراف بسیاری از مواد غذایی هستیم، البته شورای شهر در نظر دارد برای کاهش ضایعات غذایی اقداماتی داشته باشد.

کد خبر 323374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.