هزینه ۱۰ میلیارد ریالی شهرداری اصفهان برای اجرای پارکومتر در ۱۴ خیابان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای فاز نخست طرح پارکومتر در ۱۴ خیابان شهر اصفهان حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن ابراز تأسف از اینکه پارک های دوبله در خیابان های اصفهان به صورت یک فرهنگ در جامعه جا افتاده و دسترسی راحت تر برای مردم ملاک است، اظهارکرد: رانندگان اصرار دارند در هنگام انجام هرکاری خودرو خود را در نزدیک ترین محل ممکن پارک کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید به این باور برسند که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند چرا که با پارک دوبل یک خط از خیابان را از مسیر خارج کرده و این به نوعی تجاوز به حقوق سایر شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل نبودن ظرفیت پارکینگ‌های برخی از نقاط شهر به خصوص در هسته مرکزی شهر و اشباع شدن ظرفیت پارک های حاشیه ای، ادامه داد: متاسفانه ظرفیت‌ پارکینگ‌های شهر تکمیل نمی‌شود و به عبارتی مردم عادت ندارند که از پارکینگ به جای پارک کنار خیابان استفاده کنند؛ از سوی دیگر پلیس همیشه در خیابان حضور ندارد و اعمال قانون در همه ساعات روز امکان پذیر نیست که طی قراردادی با پلیس این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای رفع پارک های حاشیه ای خیابان های اصفهان تاکنون طرح های مختلفی از جمله پارکومترهای سکه ای، موبایل پارک، پارکبان و غیره اجرا شده که با نقاط ضعف و قوت هایی همراه بود اما در نهایت با تجربه اجرای این طرح ها، شهرداری اصفهان به این نتیجه رسید که طرح مکانیزه و هوشمندی را اجرا کند.

صلواتی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و شورای ترافیک استان، مصوبه اجرایی پارکومتر برای ۱۴ خیابان شهر در فاز از جمله خیابان های آیت الله طالقانی، آیت الله شمس آبادی، شیخ بهایی، شهید بهشتی، چهارباغ بالا ومحور خیابان توحید گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد ریال برای ۱۴ خیابان مورد نظر برای اجرای این طرح در فاز اول هزینه می شود، گفت: در حال حاضر در خیابان های توحید، حکیم نظامی، نظر و شریعتی طرح پارکومتر اجرا شده و قرار است این طرح در فاز بعدی در خیابان های شهید بهشتی، شیخ بهایی و شمس آبادی نیز اجرایی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: خط کشی های لازم در خیابان های توحید، حکیم نظامی، نظر و شریعتی همراه با نصب پارکومترها انجام شده و در مرحله آموزش هستیم.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری ها در این طرح به گونه ای انجام شده که رغبت شهروندان به انجام سریع کارهای روزمره افزایش یافته و رانندگان هر چه سریعتر به خودرو خود بازگردند تا امکان پارک خودرو برای همه فراهم باشد.

صلواتی افزود: در طرح پارکومتر حداکثر زمان پارک ۲ ساعت است زیرا معتقدیم بهره وری پارکینگ ها را باید افزایش داد و در عین حال پارک دوبل را به حداقل رساند.

کد خبر 323210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.