روزگار تلخ پرسنل بیمارستان شهرضا

شهرضا – این روزها اگر به بیمارستان‌های شهرضا بروید با کارکنانی مواجه می‌شوید که با همه توان برای پذیرش و درمان بیماران تلاش می‌کنند، اما این افراد دردی در سینه دارند که مسئولان استانی باید فکری برای آن بکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، هر سازمان با نیروهایی که در آن کار می‌کنند زنده است، به عبارت دیگر آنچه که باعث ادامه فعالیت یک سازمان یا اداره می‌شود میز و صندلی و رایانه و امکانات نیست بلکه این نیروهای انسانی هر مجموعه هستند که نقش اصلی را در اداره امور آن بر عهده دارند و امکانات، تنها تسهیل کننده امور هستند.

شهرستان شهرضا در جنوب استان اصفهان قرار دارد و از جهات گوناگون به عنوان مهمترین قطب این استان در این منطقه محسوب می‌شود؛ پیشینه تاریخی آن که بنابر برخی اقوال به حدود ۳ هزار سال قبل باز می‌گردد، زمینه رشد و توسعه همه جانبه آن را در ادوار مختلف تاریخ فراهم آورده که به همراه ذوق سلیم و استعداد مردم پرتلاش آن در طول سالیان دراز تمدنی را پایه ریزی کرده که از هر نظر قابل توجه است.

یکی از مهمترین ویژگی های شهرستان شهرضا که به عنوان یکی از بارزترین مزیت های آن نیز محسوب می‌شود، موقعیت بین راهی آن است، این مسئله هم به عنوان یکی از امتیازات شهرضا در رونق صنایع و کسب و پیشه در آن محسوب می‌شود و هم باعث شده تا امکانات این شهرستان برای تأمین نیازهای محورهای مواصلاتی منتهی به آن هزینه شود.

فرماندار شهرضا بارها از این وضعیت با به کار بردن اصطلاح «با امکانات شهرستانی خدمات ملی ارائه می‌دهیم» یاد کرده است.

یکی از مهمترین نیازهای شهرستانی با موقعیت شهرضا برخورداری از کادر بهداشت و درمان مجرب است که در سالیان اخیر با تجهیز بیمارستان های امیرالمؤمنین و صاحب الزمان(عج) در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

بعد از این، شهرضا به عنوان یکی از ۴ شهرستان کشور در اجرای طرح «ایراپن» در نظر گرفته شد و بنابر اذعان مسئولان وزارت بهداشت و درمان و همچنین بازرسان سازمان بهداشت جهانی، این شهرستان در جایگاه برتر در اجرای این طرح قرار گرفت.

باوجود همه این افتخارات برای شهرضا و خدماتی که این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌دهد، پرسنل بیمارستانی این شهرستان حدود ۸ ماه است که حقوق و مزایای کاری خود را دریافت نکرده‌اند.

حجت الله تنهایی – رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا عنوان کرد: این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان توانمندی های زیادی را کسب کرده و توانسته به عنوان یکی از قطب های درمانی در جنوب استان و حتی کشور مطرح شود.

وی با اشاره به دومین مرحله بازدید مسئولان سازمان بهداشت جهانی از روند اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، اظهار کرد: به تازگی ایران در شمار ۱۰ کشور برتر در حوزه بهداشت و درمان قرار گرفته که مهمترین علت آن خدمات طرح تحول در نظام سلامت و طرح ایراپن است که شهرضا بهترین کارکرد را در آن داشته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا اذعان کرد: متأسفانه خدمات فراوان پرسنل بهداشت و درمان این شهرستان در حالی است که کارکنان بیمارستان های شهرضا حدود ۸ ماه است که حقوق یا مزایای شغلی خود را دریافت نکرده‌اند.

تنهایی تصریح کرد: وقتی بعضی از بیمارستان های مرکز استان تا خردادماه کارانه و اضافه کار خود را گرفته‌اند و این خبر به پرسنل بیمارستان شهرضا می‌رسد که تا ۵ ماه قبل از آن نیز مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، ناراحتی‌هایی از این تبعیض‌ها پیش می‌آید.

محسن گلابی - فرماندار شهرضا نیز در گفت و گویی اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان شهرضا باتوجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان، خدماتی در سطح ملی و به همه هموطنان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر اعتباری با تلاش مسئولان شهرضا برای این شهرستان در نظر گفته می‌شود، مسئولان استانی نباید این بودجه را برای مصارف دیگر بردارند، این کار منطقی نیست./

کد خبر 322986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.