نرخ رشد اقتصادی ایران به ۳.۵ درصد می‌رسد

صندوق بین المللی پول در گزارش «چشم انداز اقتصادی جهان» که ساعاتی پیش منتشر شد، پیش بینی کرد، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (Real GDP) کشورمان با یک روند صعودی از ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۳.۸ و ۴.۱ درصد به ترتیب در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس این گزارش، اندازه نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران از مقدار آن در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به علاوه افغانستان و پاکستان بیشتر خواهد بود. اندازه شاخص مذکور برای منطقه یاد شده در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۲.۶، ۳.۵ و ۳.۸ درصد پیش بینی شده است.

صندوق بین المللی پول همچنین شاخص قیمت مصرف کننده یا نرخ تورم کشورمان در سال جاری را ۱۰.۵ درصد پیش بینی کرد که نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش دارد.

بنا بر پیش بینی این نهاد بین المللی، نرخ تورم کشورمان در سال های ۲۰۱۸ با اندکی کاهش به ۱۰.۱ درصد می رسد و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر تک رقمی شده و به ۸.۷ درصد کاهش می یابد.

این در حالی است که نرخ تورم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به علاوه افغانستان و پاکستان از ۵.۱ درصد در سال ۲۰۱۶ به ترتیب به ۶.۸، ۷.۷ و ۴.۹ درصد در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ خواهد رسید.

کد خبر 322899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.