طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حال اجراست

استاندار اصفهان گفت: با پیگیری های صورت گرفته با حل مشکلات مربوط به اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه، طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد اجرا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در سی و دومین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان، به پروژه توسعه فرودگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: در طرح توسعه فرودگاه باید پارکینگ هواپیماها از ۱۰ به ۲۰ پارکینگ ارتقا یابد و با توجه به اینکه اصفهان معین تهران است و همچنین در شبانه روز حدود هزار پرواز از فراز شهر اصفهان عبور می کند و این استان معین این گونه پروازها نیز است طرح توسعه فرودگاه و افزایش پارکینگ ضروری است.

وی به محوریت گردشگری در توسعه ۲۰ ساله استان اشاره کرد و افزود: با توجه به ارتقای گردشگری و نامناسب بودن سالن پروازهای خارجی، توسعه این بخش مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس مصوب شد که ۶ هزار متر مربع برای توسعه سالن پروازهای خارجی استان در نظر گرفته شود.

استاندار اصفهان با اشاره به امضای قرارداد توسعه فرودگاه در سفر رئیس جمهور با شرکت وینسی فرانسه، اظهار داشت: برای توسعه فرودگاه اصفهان ۳۰۰ هکتار از اراضی ارتش مورد نیاز بود که خوشبختانه یا پیگیری های وزیر اقتصاد و وزیر دفاع در دولت های یازدهم و دوازدهم تحویل موقت این زمین ها برای توسعه ی فرودگاه انجام شده است.

وی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص تکالیف دستگاه های اجرایی در حوزه بهبود شاخص کسب و کار، اظهار داشت: متاسفانه هنوز مفهوم کسب و کار و بهبود این فضا برای همه روشن نشده و این موضوع یکی از اصلی ترین معضلات در بخش کسب و کار است.

زرگرپور با بیان اینکه همه مسئولان در قبال بهبود فضای کسب و کار مسئول هستند، افزود: اگر به این موضوع باور داشته باشیم شرایط کسب و کار بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه شرایط ایران در شاخص کسب و کار مطلوب نسیت، اظهار داشت: باید باور کنیم که نتیجه تمام فعالیت های دستگاه ها در کل سیستم و آن شاخص تاثیرگذار است و زمانی می توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم که همه دستگاه ها برنامه زمانبندی شده داشته باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای کامل دولت الکترونیک و پنجره واحد اقتصادی از جمله ابزارهای اساسی بهبود کسب و کار به شمار می روند، افزود: یکی از گزینه هایی که در دولت الکترونیک پیش بینی شده این است که ارائه همه خدمات در یک محل و در یک مکان امکان پذیر شود که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اعلام فرصت ۱۰ روزه برای دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در این مدت پیشنهادات خود را در خصوص مصوبه هیأت وزیران پیرامون بهبود فضای کسب و کار ارائه کنند و این روند باید از درون استان و دستگاه ها آغاز شود.

کد خبر 322856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.