شاهد رقابت ناسالم در برگزاری نمایشگاه کامپیوتر هستیم

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه فراز و نشیب های نمایشگاه کامپیوتر در مدت ۲۲ دوره برگزاری ناشی از مسائل اقتصادی استان بوده است، گفت: متاسفانه شاهد رقابت ناسالمی در برگزاری نمایشگاه ها به خصوص نمایشگاه کامپیوتر هستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول محققیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، با اشاره به اینکه شیوه برگزاری نمایشگاه ها در کشور و رسته های مختلف آن نیازمند ساماندهی است، اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص علاوه بر مجموعه متصدیان دولتی، مجموعه تشکل‌های خصوصی نیز مقصر هستند.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه شاهد رقابت ناسالمی در برگزاری نمایشگاه ها به خصوص نمایشگاه کامپیوتر هستم، بیان داشت: نمایشگاه کامپیوتر در ظاهر امر از دید برخی برگزارکنندگان و مخاطبان راحت‌ترین و عمومی‌ترین نمایشگاه تلقی می‌شود درحالیکه این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه فوق تخصصی برگزار می شود و هر استانی باید در رسته خاصی از زیرگروه‌های نمایشگاه کامپیوتر موجبات رشد و هم‌افزایی آن را فراهم کند البته سازمان نظام صنفی رایانه تاکنون این امر را محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های استان اصفهان در خصوص اینکه تمایل شرکت ها برای حضور نمایشگاه های پایتخت بیشتر از اصفهان است، تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا تمام نمایشگاه‌های مهم در مرکز کشورها برگزار نمی‌شود و در کشور ما نیز بخش خصوصی و مخاطبان هر نمایشگاه می‌توانند موجب افت و یا رشد نمایشگاهی شوند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه اصفهان را می توان در رده یکِ نمایشگاه های کشور قلمداد کرد، اظهار داشت: متاسفانه هنوز شرکت های خارجی به این نقش نمایشگاه اصفهان پی نبرده اند و ما هنوز در غرفه های بین المللی موفق نبودیم.

محققیان همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر در غرفه‌های بین‌المللی نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری چندان موفق نبودیم و و امیدواریم با ایجاد فضا جدید نمایشگاهی، زیرساخت های و فضای فیزیکی برای حضور آنها مهیا شود، تصریح کرد: مبنای شرکت نمایشگاه این است که در سال آینده این نمایشگاه نه تنها از سوی نظام مهندسی رایانه بلکه توسط شرکت‌های خصوصی و ظرفیت‌های وزارت امور خارجه برگزار شود.

وی پیرامون حضور استارتاپ ها در نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، گفت: طی سه دوره گذشته نسبت به حضور استارت‌آپ‌ها توسط شرکت نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری حمایت هایی صورت گرفته و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این بخش شده است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: به طور قطع نمایشگاه امسال سکوی پرتابی برای سال آینده و نقطه تغییر و تحول در سال های آینده خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه کامپیوتر فراز و نشیب هایی در طول ۲۲ دوره برگزاری خود داشته است، گفت: این نمایشگاه از یک نقطه کوچک آغاز شد و اکنون به چهار سالن ارتقا یافته است و در برهه از زمان با نمایشگاه دیجیتال تلفیق و بعد از آن جدا شد.

به گفته محققیان، این فراز و نشیب ها ناشی از مسائل اقتصادی استان بوده است و ارتقا زیرساخت های آن متناسب با بودجه ریزی بخش دولتی و غیردولتی است و هر چه بودجه افزایش یافت وضعیت این نمایشگاه بهتر شده است.

وی با بیان اینکه امسال از نظر حمایت مجموعه های دولتی و مکاتبات و اقدامات استانداری اصفهان حضور مجموعه های دولتی در این نمایشگاه شاخص تر است و حمایت های فکری بهتر از سال های قبل است، تاکید کرد: برای ارتقا نمایشگاه کامپیوتر به دنبال جذب شرکت های خارجی در حوزه آی تی هستیم.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های استان اصفهان همچنین یادآور شد: سیاست های سال آینده نمایشگاه هنوز تدوین نشده اما با بازنگری نیازهای روز به دنبال بهبود صنعت آی سی تی استان و کشور هستیم.

وی در پایان گفت: در این دوره از نمایشگاه ۲۵ درصد به بخش سخت افزار، ۲۵ درصد به نرم افزار، ۲۰ درصد به بخش خدمات دولت و تجارت الکترونیک، ۲۰ درصد به شبکه های داده و مخابرات و ۱۰ درصد به بخش آموزش و پژوهش اختصاص داده شده است.

کد خبر 322671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.