لزوم توجه بیشتر به وقایع پس از عاشورا

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: باید به وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع) توجه بیشتری داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه، در ادامه بحث تبیین جلوه های جمال و جلال نهضت حسینی، نبود تشکیلات و نظام منسجم در بین نیروهای جبهه حق را یکی دیگر از عوامل اعراض از مبنای حسینی بیان کرد و اظهار داشت:  تاریخ همچون آیینه ای  رو به روی ماست و  با بیان عبرت ها و وقایع مرتبط با قیام امام حسین(ع)  متوجه خواهیم شد که در طراز لشگر حق یا لشگر باطل قرار گرفته ایم.

وی با بیان این که سه گروه از مردم برای امام حسین(ع) نامه نوشتند، افزود: گروه اول شیعیان خاص و خالص آن حضرت بودند که حکومت و خلافت را حق اهل بیت می دانستند و به دنبال باز پس گیری این حق از غاصبان آن یعنی خاندان اموی به جایگاه شایسته آن بودند.

امام جمعه دامنه ادامه داد: گروه دوم کسانی بودند که به سبب  فشار و اختناق ۲۰ ساله حکومت اموی، به یاد جایگاه حکومت عدل علوی افتادند و در صدد اعاده حکومت عدل بودند.

حجت الاسلام صابری افزود: گروه بعد کسانی بودند که به دنبال بازگرداندن مرکزیت حکومت اسلامی از شام به عراق بودند و این رقابت دیرینه بین عراق و شام در حکومت داری همیشه وجود داشته است و معتقد بودند که مرکزیت حکومت اسلامی منشا پیشرفت اقتصادی و سیاسی بوده است.

امام جمعه دامنه اضافه کرد: گروهی هم با شروع به نامه نگاری، تنها به صرف شور و هیجانی که توسط نان به نرخ روز خورهای کوفه به راه افتاده بود  به نهضت نامه نگاری پیوستند و در این میان حتی سران قبائل که با اهل بیت(ع) میانه خوبی نداشتند هم به چشم می آیند.

صابری با بیان این که طبیعی است که این گروه ها هدف واحدی ندارند، افزود: این دسته ها نمی توانند در یک نظام منسجم و تشکیلاتی اقدام موثر و مفیدی در جهت یاری اهل بیت(ع) انجام دهند.

وی تاکید کرد: امروز هم اگر جبهه و جریان حق و نیروهای حزب الله و مومن بخواهند به هدف والا و آرمانی خود برسند در هر سطحی نیاز به کار تشکیلاتی دارند.

امام جمعه دامنه هیئت های عزاداری را نمونه کوچکی از کار تشکیلاتی عنوان کرد و گفت: تقسیم کار، وظیفه شناسی، تلاش بی وقفه برای رسیدن به یک هدف را در یک هیئت عزداری به خوبی می توان مشاهده کرد.

امام جمعه دامنه با تاکید بر لزوم حفظ آثار و برکات عزاداری های ماه محرم  از هیئت های عزاداری در برپایی باشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا قدردانی کرد وافزود:  لازم است از هیئت هایی که با برپایی مجالس روضه عزاداری ها را تا دهه سوم هم ادامه می دهند تشکر کرد.

صابری با بیان این که عزادار واقعی پای این روضه ها جانش را سیراب می کند، افزود: ارادتمند واقعی امام حسین(ع) چون تشنه معارف است جستجو می کند که کجا محفلی برپاست و سپس بی ریا و  بدون تعصبات هیئتی در مجالس دهه دوم و سوم ماه محرم نیز شرکت می کند.

امام جمعه دامنه در ادامه با اشاره به ایام اسارت و حزن و اندوه آل الله گفت: این ایام یادآور خطبه های آتشینی است که سراسر روشنگر و رسوا کننده سیمای زشت یزیدیان و امویان است.

وی افزود: خطبه هایی که  از امام سجاد(ع)، حضرت زینب کبری(س) و برخی اهل بیت امام حسین(ع) نقل شده است مربوط به یک روز و دو روز نبوده بلکه این خاندان را از عصر روز عاشورا از کنار کشته ها و پیکرهای مطهر عبور دادند و زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) از همان ابتدا خود را برای یک سفر طولانی و مسئولیتی خطیر آماده کرده بودند.

صابری تاکید کرد: باید به وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع) توجه بیشتری داشت.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از اظهارات خود با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از تلاش ها و جان فشانی های عرصه امنیت قدردانی کرد و از مردم برای همکاری بهتر با نیروهای انتظامی دعوت نمود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اردوغان گفت: تشکیل ائتلاف و هماهنگی بین کشورهای منطقه در جلوگیری از تشکیل اسرائیل دوم در مرزهای جمهوری اسلامی و عراق و ترکیه ضروری است.

وی با اشاره به نا امیدی ترکیه در تمایل به غرب و اتحادیه اروپا و نیز جنون در مقامات آمریکا افزود: دولت ترکیه باز به آغوش جمهوری اسلامی برگشت و متوجه شد اعتماد و چشم دوختن به غرب دردی از آن ها دوا نمی کند.

کد خبر 322270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.