فتنه‌گری اسرائیل در قلب جغرافیای جهان اسلام/ایجاد فتنه کردستان عراق،جلوگیری ازگسترش انقلاب

لنجان_امام جمعه چرمهین گفت:همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودندقدرت‌های خارجی وبویژه رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجادیک«اسرائیل جدید»در منطقه وبوجود آوردن وسیله‌ای برای اختلاف ونزاع هستندلذا باید بانگاهی بلندمدت وراهبردی به قضایای اخیر،تصمیمات جدی و سریع گرفت و در قالب اقدام واحد،با این موضوع مقابله کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه چرمهین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: واقعه‌ی عاشورا و قیام حضرت سید الشهداء (ع) پیامد وقایع و اتفاقاتی است که در طی دوران بعد از وفات رسول گرامی اسلام (ص) اتفاق افتاد.

وی افزود: از سوی دیگر خارج شدن حکومت و جامعه از مسیر هدایت حقیقی خود و انحراف از مسیر اصلی، در اثر سیاست ‌بازی‌ها و مکر و حیله کسانی بود که تشنه قدرت بودند و این مهم علت‌های اصلی وقایع دلخراش آن دوران به شمار می آید و باید گفت حوادثی همچون عاشورا که در فاصله‌ای کوتاه بعد از وفات پیامبر اسلام اتفاق افتاد از جمله بزرگ‌ترین وقایعی است که مجموعه شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوران را رقم زد.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: اما از زمان وقوع جنایت های کفار در روز عاشورا و بعد از آن اتفاقات و حوادثی رخ داد که بر بازماندگان آن امام شهید روزگاری سخت گذشت و وقایعی دلخراش رقم خورد وقایعی که با بازگشت آن گرامیان به کربلا پس از چهل روز یعنی در روز اربعین مجموعه‌ای تاریخ‌ساز را ثبت کرد که برای همیشه ایام جاودانه خواهد ماند.

وی ادامه داد: این وقایع تاریخی، بیانگر رنج و مشقت‌های سختی است که حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (س) و اهل‌بیت امام حسین (ع) به جان خریدند تا بتوانند عاشورا و پیام آن را به گوش تمامی بشریت برسانند و اگر این رشادت‌ها و خطبه‌خوانی‌ها و فریادها علیه ظلم یزید نبود معیاری عملی برای تمایز حق از باطل در دین باقی نمی‌ماند.

غلامی اضافه کرد: خطبه‌های حضرت زینب(س) و حضرت امام زین‌العابدین(ع( در کوفه و شام مردم را آگاه کرد  و روشنگری‌های اهل بیت امام حسین(ع) از شام تا مدینه پایه‌های حکومت جور و ستم را متزلزل و انقلاب کربلا را جاویدان کرد.

وی عنوان کرد: لذا باید گفت کاروانی که روز عاشورا از سرزمین کربلا به راه افتاد میلیون‌ها عاشق دلسوخته را همراه خود ساخته و امثال شهید همدانی ها و حججی ها را تربیت کرده و ان شاءالله بزودی به سر منزل مقصود خود که دولت ظهور است خواهد رسید.

امام جمعه شهر چرمهین در ادامه با محکوم کردن فتنه گری رژیم صهیونیستی در کردستان عراق گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قدرت‌های خارجی و بویژه رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد یک «اسرائیل جدید» در منطقه و بوجود آوردن وسیله‌ای برای اختلاف و نزاع هستند لذا باید با نگاهی بلندمدت و راهبردی به قضایای اخیر، تصمیمات جدی و سریع گرفت و در قالب اقدام واحد، با این موضوع مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فتنه کردستان عراق، توسط آمریکا و اسرائیل جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی است، بیان کرد: نخستین معضل غرب در منطقه غرب آسیا وجود و ظهور انقلاب اسلامی است و برای همین از همه حربه‌ها برای کنترل انقلاب اسلامی به کار می‌گیرند و حمایت آمریکا نیز در راستای تأمین منافع اسرائیل در منطقه و به‌ خصوص برای ایجاد یک کشور مستقل کردی است.

غلامی خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشت همانطور که فتنه داعش در نهایت به اتحاد و پیروزی و عزت جبهه مقاومت ختم شد این فتنه هم ان شاء الله باعث پیروزی های بیشتری برای جهان اسلام خواهد شد.

کد خبر 322261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.