واقعیت و ثمرۀ تلاش

نمایشگاهی از آثار حجم «پوریا آیتی(پورجهان)» با عنوان «واقعیت» در گالری سایان برگزار می شود.

این هنرمند حجم ساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایمنا اظهار داشت: من دو مجموعۀ متفاوت با عنوان های «حقیقت» و «واقعیت» در دو گالری ارائه کرده ام که بصورت همزمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. این دو نمایشگاه دو مجموعۀ متفاوت هستند که با مواد یکسان یعنی همگی با آهن ساخته شده اند و من دوست داشتم که مخاطب در یک زمان، دو بُعد شخصیت من را ببیند.

پوریا آیتی افزود: من در نمایشگاه «حقیقت» حقیقت های زندگی خودم و مسیری را که طی کرده ام به تصویر کشیده ام، یعنی به ابزاری که با آن کار و عاشقی می کنم جان بخشیده ام، اما نمایشگاه «واقعیت»، ثمره ای است که اتفاق می افتد، یعنی من توسط ابزارهایم تعدادی اثر را خلق کرده ام. درمجموع آنکه من دوست داشتم مسیر را در نمایشگاه «حقیقت» و ثمره را در نمایشگاه «واقعیت» نشان بدهم.

وی تصریح کرد: تفاوت آثار ارائه شده در دو نمایشگاه «حقیقت» در گالری اکنون و «واقعیت» در گالری سایان، مانند نویسنده است، یعنی حقیقت، همان تفکرات و قلم و کاغذ نویسنده است و واقعیت، آن‌چیزی است که ما به عنوان متن نهایی می خوانیم؛ به عبارت دیگر، نمایشگاه «حقیقت»، به تصویر کشیدن مسیری است که من برای رسیدن به هدف طی کرده ام.

گفتنی است، پوریا آیتی دانش آموخته رشته صنایع دستی از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان و همچنین کارشناسی نقاشی از دانشگاه سپهر است. او در خانواده ای رشد یافت که همه به هنر علاقه و اشتغال داشته اند ازجمله اینکه پدرش جهانگیر آیتی، سالهاست که در زمینه مجسمه سازی فولادی و مسی به سبک سنتی فعالیت دارد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «واقعیت» می توانند تا چهارشنبه ۲۶ مهرماه هر روز ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری سایان، واقع در خیابان ابوذر، بن بست سی و دوم(امین)، شماره ۱۷ مراجعه کنند.

شایان ذکر است، پوریا آیتی همزمان با نمایشگاه «واقعیت»، نمایشگاه دیگری از آثار حجم را با عنوان «حقیقت» در گالری اکنون برگزار خواهد نمود.

کد خبر 321952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.